Home » Lumea digitala » Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus

Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus

08.08.2019
Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus
După tragediile Lion Air şi Ethiopian Airlines, în care au murit 346 de persoane care erau la bordul unor aeronave Boeing 737 Max, producătorul de avioane a retras acest model din circulaţie.

Considerată iniţial o simplă problemă software, se pare că rezolvarea acesteia este însă ceva mai complicată, fiind necesară instalarea unui computer de bord secundar, care să verifice în timp real rezultatele celui principal.

Principalul vinovat în cazul Boeing 737 Max pare să fie sistemul MCAS, un sistem automat de siguranţă, al cărui scop era să încline avionul în faţă, în cazul în care senzorul exterior care calculează unghiul de atac raportează un risc de a intra în vrie. Se pare însă că sistemul compensa prea mult, înclinând în ambele cazuri avionul direct în jos, în timp ce acesta putea fi dezactivat foarte greu şi nu permanent. Mai mult, piloţii nici măcar nu erau instruiţi în utilizarea lui.

Se pare că ambele accidente în care avioanele 737 Max au fost implicate au fost produse din cauza datelor eronate pe care senzorul pentru unghiul de atac îl raporta către computer, acesta acţionând sistemul MCAS fără a fi necesar. În ciuda faptului că avioanele erau echipate cu doi astfel de senzori, accesul la cel de-al doilea era ascuns în spatele unui pachet de opţiuni „extra” pe care compania aeriană care opera avionul trebuia să îl plătească separat. În urma accidentelor, Boeing urma să ofere acces complet tuturor companiilor care au comandat 737 Max, odată ce avea să livreze un update de software.

Se pare însă că problema nu este atât de simplu de rezolvat, însă. Chiar şi cu doi senzori activi şi cu forţa sistemului MCAS redusă, piloţii putând lua acum controlul asupra manşei, autoritatea FAA din sua (Federal Aviation Administration), tot nu a oferit undă verde pentru a reinstaura acest model. Soluţia la care Boeing lucrează acum, conform Associated Press, care citează surse protejate de anonimat, este să instaleze şi un al doilea computer de bord.

Citeşte continuarea pe Go4it!

 

Cele mai noi articole
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Noul inamic al narvalului
Noul inamic al narvalului
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol
Vizionarul care a realizat imposibilul. A scăpat de arderea pe rug în ultimul moment, iar marea sa pasiune aproape că l-a ucis
Vizionarul care a realizat imposibilul. A scăpat de arderea pe rug în ultimul moment, iar marea sa pasiune aproape că ...
Elon Musk critică Metaversul, spune că Neuralink e mai bun. „Nu înțeleg. Sau hai să spunem că nu înțeleg încă”
Elon Musk critică Metaversul, spune că Neuralink e mai bun. „Nu înțeleg. Sau hai să spunem că nu înțeleg încă”
Anul 2022 se anunță a fi complicat pentru piețele financiare
Anul 2022 se anunță a fi complicat pentru piețele financiare