Home » D:News » Forţele Spaţiale ale SUA au efectuat prima lansare pe orbită

Forţele Spaţiale ale SUA au efectuat prima lansare pe orbită

Publicat: 27.03.2020
Această ramură a Armatei SUA a fost înfiinţată pentru a proteja interesele americane pe orbită şi în spaţiul cosmic.

Forţele Spaţiale, cea mai nouă şi cea mai restrânsă armă a Armatei Statelor Unite ale Americii, a realizat prima sa lansare spaţială. Această lansare a fost realizată, joi, cu ajutorul unei rachete Atlas V de la baza militară a Forţelor Aeriene de la Cape Canevral, notează Futurism.

Scopul acestei lansări este acela de a pune pe orbită un satelit de comunicaţii militare care ar trebui să activeze o nouă reţea de supraveghere , Advanced Extremely High Frequency, pentru Armata SUA, care se baza pe o serie de sateliţi vechi care fac parte din reţeua Milstar, şi pe care îi consideră depăşiţi din punctul de vedere al cerinţelor şi nevoilor militare actuale.

Ars Tehnica notează că această ultimă lansare a pus pe orbită ultimul saltelit dintr-o reţea de şase, lansarea acestora începând cu anul 2010, unii dintre aceţia rămânând inactivi chiar şi pentru un deceniu.

Lansarea a fost efectuată de către United Launch Alliance, sursele militare explicând faptul că, spre deoasebire de activitatea NASA sau a companiilor private, activitatea de la baza militară de la Cape Canevral nu a fost întreruptă de către pandemia de coronavirus.

Generalul Forţelor Spaţiale ale SUA ia atitudine faţă de sateliţii ruseşti de spionaj