Home » D:News » După suspendarea în premieră a trenurilor de călători în India, milioane de oameni nevoiţi să meargă pe jos

După suspendarea în premieră a trenurilor de călători în India, milioane de oameni nevoiţi să meargă pe jos

Autor: Mihaela STOICA 04.10.2020
După suspendarea în premieră a trenurilor de călători în India, milioane de oameni nevoiţi să meargă pe jos
Credit foto: Profimedia
India a suspendat transportul feroviar de călători pentru prima dată în ultimii 167 de ani. Trenurile au fost transformate în spitale şi nu vor transporta călători până pe 14 aprilie. Nu mai puţin de 20.000 de garnituri de tren au fost transformate în saloane de izolare pentru pacienţii COVID-19.

Reţeaua de cale ferată din India este a patra companie de profil din lume ca mărime şi reprezintă cel mai mare angajator din ţară. Căile ferate operează 125 de spitale răspândite în toată India astfel că are experienţa necesară în dezvoltarea unor noi centre spitaliceşti.

Pe 1 aprilie, India avea peste 4.000 de cazuri de îmbolnăvire cu Covid-19 şi 117 decese. Numărul de îmbolnăviri nu era mare ţinând cont de populaţia de 1,3 miliarde. Sistemul medical nu este încă suprasolicitat astfel că măsurile au fost luate doar pentru a preveni eventuale urgenţe care ar putea apărea. În acelaşi timp, India avea probleme cu disponibilitatea de locuri în spitale chiar şi înainte de epidemia cu noul coronavirus.

În mod normal, Căile Ferate Indiene operează peste 20.000 de trenuri cu pasageri pe zi, deservind 7.349 de gări din întreaga ţară, arată CNN.

Măsurile de izolare au scos din uz aproape 70.000 de km de cale ferată, o lungime care poate înconjura Pământul la Ecuator de 1,5 ori. Singurele trenuri care au mai rămas în uz sunt marfarele.

Autorităţile au cerut să fie identificate vagoanele de tren care nu mai sunt în uz şi pot fi transformate în spitale care să poată fi folosite imediat ce va fi nevoie. Potrivit estimărilor, primele 5.000 de locuri amenajate în acest fel ar trebui să fie funcţionale în două săptămâni. Căile ferate din India au mai operat spitale mobile în ultimii 30 de ani, tratând peste un milion de persoane.

Milioane de oameni pe jos

Milioane de persoane din India sunt nevoite să revină pe jos în localităţile de reşedinţă în contexul în care au rămas fără locuri de muncă şi fără mijloace de transport, din cauza restricţiilor antiepidemice, informează BBC.

Goutam Lal Meena merge pe macadam în sandale. Se hrăneşte doar cu biscuiţi şi apă. În Gujarat, Meena câştiga până la 400 de rupii (5,34 dolari) pe zi, iar cei mai mulţi bani îi trimitea acasă. Însă activităţile de lucru sunt grav afectate după ce India a impus restricţii timp de 21 de zile pe 24 martie, cu un preaviz de doar patru ore, pentru a preveni răspândirea coronavirusului. India a raportat până acum peste 6.700 de cazuri Covid-19 şi 229 de decese.

Oprirea tuturor transporturilor înseamnă că oamenii sunt nevoiţi să meargă pe jos.

„Am mers zi şi noapte. Ce altă opţiune aş avea!? Am bani puţini şi sunt aproape fără mâncare”, afirmă Meena, potrivit Mediafax.

Milioane de oameni din India sunt în aceeaşi situaţie, fiind nevoiţi să revină pe jos în localităţile de reşedinţă. Aceşti angajaţi sunt structura economică a marilor centre urbane, în sectoare precum construcţiile, restaurantele, curieratul, saloanele de cosmetică, producţia de automobile, serviciile de canalizare. Circa 100 de milioane de oameni au locuinţe de serviciu insalubre la marginea marilor oraşe.

În condiţiile suspendării activităţilor lucrative din cauza restricţiilor antiepidemice, aceşti oameni au devenit peste noapte refugiaţi de nivel intern. Locurile de muncă s-au închis, iar angajatorii au dispărut.

În acest context, bărbaţi, femei şi copii se îndreaptă pe jos spre localităţile de reşedinţă. Situaţia este asemănătoare cu cea din 1947, când circa 15 milioane de oameni au mers în Pakistan.

Unii muncitori au de mers sute de kilometri până acasă. Spre exemplu, un angajat constructor merge 700 de kilometri pe jos, din New Delhi până în statul indian Madhya Pradesh, cu fiul său de cinci ani. „Când apune soarele, ne oprim şi dormim”, afirmă tatăl.

Rajneesh, în vârstă de 26 de ani, angajat în industria auto, merge 250 de kilometri până într-un sat din zona Uttar Pradesh. Drumul pe jos durează circa patru zile.

Autorităţile regionale au încercat să organizeze transporturi şi să ofere mâncare, dar serviciile au devenit suprasolicitate.

 

Cele mai noi articole
„Monstrul din Marea Caspică” a revenit la viață. Ekranoplanul va deveni vedeta unui parc tematic din Rusia
„Monstrul din Marea Caspică” a revenit la viață. Ekranoplanul va deveni vedeta unui parc tematic din Rusia
Ar putea extratereștrii de pe exoplanete pe care le-am descoperit să observe, la rândul lor, Pământul?
Ar putea extratereștrii de pe exoplanete pe care le-am descoperit să observe, la rândul lor, Pământul?
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Un japonez a inventat o alternativă „comestibilă” la pungile de plastic pentru a salva căprioarele sacre ale țării
Un japonez a inventat o alternativă „comestibilă” la pungile de plastic pentru a salva căprioarele sacre ale țării
MIT a creat un algoritm care poate descifra limbile antice
MIT a creat un algoritm care poate descifra limbile antice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
O parte din sateliții Starlink ai SpaceX s-au pierdut deja în orbită și este îngrijorător
O parte din sateliții Starlink ai SpaceX s-au pierdut deja în orbită și este îngrijorător
Opusul lui Vantablack, „super-albul”, a fost inventat de cercetători. Ce beneficii ar putea aduce
Opusul lui Vantablack, „super-albul”, a fost inventat de cercetători. Ce beneficii ar putea aduce
Netflix și Apple se luptă pentru ultimul film al lui James Bond, care s-ar putea să nu mai apară pe marile ecrane
Netflix și Apple se luptă pentru ultimul film al lui James Bond, care s-ar putea să nu mai apară pe marile ecrane
Ce spun psihologii despre impactul orelor online: Cei mici nu pot să fie atenţi mai mult de 30 de minute
Ce spun psihologii despre impactul orelor online: Cei mici nu pot să fie atenţi mai mult de 30 de minute
Travis Scott anunţă o colaborare creativă cu Sony. Artistul va promova PlayStation 5
Travis Scott anunţă o colaborare creativă cu Sony. Artistul va promova PlayStation 5
Averile din umbră. Cine sunt bogații care nu vor apărea niciodată în topul Forbes, Fortune sau Bloomberg
Averile din umbră. Cine sunt bogații care nu vor apărea niciodată în topul Forbes, Fortune sau Bloomberg
Va apărea un nou gigant în industria auto europeană: Fiat Chrysler şi PSA aşteaptă acordul pentru fuziune
Va apărea un nou gigant în industria auto europeană: Fiat Chrysler şi PSA aşteaptă acordul pentru fuziune
Experţii se tem că pandemia va facilita, în mod indirect, răspândirea altor virusuri. Care sunt principalii factori de risc
Experţii se tem că pandemia va facilita, în mod indirect, răspândirea altor virusuri. Care sunt principalii factori ...
Ce înseamnă, de fapt, dacă un vaccin împotriva COVID-19 trece de un studiu clinic aflat în faza a treia de testare
Ce înseamnă, de fapt, dacă un vaccin împotriva COVID-19 trece de un studiu clinic aflat în faza a treia de testare
Nava OSIRIS-REx a colectat atât de mult material de pe asteroidul Bennu încât îl pierde prin spațiu
Nava OSIRIS-REx a colectat atât de mult material de pe asteroidul Bennu încât îl pierde prin spațiu
SpaceX este interesat de plasarea unei constelații Starlink în jurul planetei Marte
SpaceX este interesat de plasarea unei constelații Starlink în jurul planetei Marte
Top 8 informații fascinante despre împărații Chinei
Top 8 informații fascinante despre împărații Chinei