Home » D:News » Nivelul unei enzime cheie favorizează infectarea bărbaţilor cu COVID-19

Nivelul unei enzime cheie favorizează infectarea bărbaţilor cu COVID-19

05.11.2020
Nivelul unei enzime cheie favorizează infectarea bărbaţilor cu COVID-19
Sângele bărbaţilor are niveluri mai ridicate ale unei enzime cheie folosite de noul coronavirus pentru a infecta celulele decât cel al femeilor, au arătat rezultatele unui studiu european publicat luni, relatează Reuters.

Enzima 2 de conversie a angiotensinei (ACE2) se găseşte în inimă, rinichi şi în alte organe. În COVID-19, boala respiratorie cauzată de noul coronavirus, se crede că aceasta ar juca un rol în modul în care infecţia progresează în plămâni.

Studiul, publicat în European Heart Journal, a descoperit, de asemenea, că medicamentele prescrise pe scară largă numite inhibitori ai ACE sau inhibitori ai receptorilor angiotensinei (ARB) nu au dus la concentraţii mai mari de ACE2 şi, prin urmare, nu ar trebui să crească riscul de COVID-19 pentru persoanele care le iau.

Inhibitorii ACE şi ARB sunt prescrişi pe scară largă pacienţilor cu insuficienţă cardiacă congestivă, diabet sau boli renale. Medicamentele reprezintă miliarde de dolari în vânzări de reţete la nivel mondial.

„Constatările noastre nu susţin intreruperea acestor medicamente la pacienţii cu COVID-19”, a declarat Adriaan Voors, profesor de cardiologie la Universitatea Groningen din Olanda, care a condus studiul.

Analizând mii de bărbaţi şi femei, echipa lui Voors a măsurat concentraţiile de ACE2 în mostrele de sânge prelevate de la peste 3.500 de pacienţi cu insuficienţă cardiacă din 11 ţări europene.

Cercetătorii au început studiul înainte de pandemia de coronavirus, au spus aceştia, şi astfel nu au fost incluşi pacienţi cu COVID-19.

Dar când alte cercetări au început să indice ACE2 ca o enzimă cheie pentru modul în care noul coronavirus intră în celule, Voors şi echipa sa au văzut suprapuneri importante cu studiul lor.

„Când am descoperit că unul dintre cei mai puternici biomarkeri, ACE2, era mult mai mare la bărbaţi decât la femei, mi-am dat seama că acest lucru ar avea potenţialul de a explica de ce bărbaţii au mai multe şanse să moară din cauza COVID-19 decât femeile”, a declarat Iziah Sama, un medic al UMC Groningen care a condus studiul.

ACE2 este un receptor de pe suprafaţa celulelor care se leagă de noul coronavirus şi îi permite să intre şi să infecteze celulele.

Sama şi Voors au remarcat că, la fel ca şi în plămâni, ACE2 se găseşte în inimă, rinichi, în ţesuturile care căptuşesc vasele de sânge şi în niveluri deosebit de ridicate în testicule.

Ei au spus că prezenţa sa în testicule ar putea explica parţial concentraţiile mai mari de ACE2 la bărbaţi şi de ce bărbaţii sunt mai vulnerabili la COVID-19.