Home » D:News » Norul de praf saharian afectează azi şi mâine România

Norul de praf saharian afectează azi şi mâine România

Publicat: 14.05.2020
Un nor de praf saharian va ajunge deasupra României, joi şi vineri. Depunerile de praf în România vor putea fi observate în zonele şi intervalele cu ploaie, cel mai probabil în jumătatea de nord.

Conform ANM, în perioada 14 – 15 mai, circulaţia aerului deasupra Europei va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer încărcate cu particule de praf de origine sahariană, îndeosebi către Europa central – estică şi de sud-est, inclusiv deasupra României.

Concentraţia particulelor de praf care urmează a ajunge deasupra acestor regiuni va fi în general redusă.

Norul de praf se observă în special după ploaie

Depunerile de praf, în România, vor putea fi observate în zonele şi intervalele cu ploaie, cel mai probabil, în jumătatea de nord a teritoriului.

Nisipul transportat pe calea aerului de furtuni afectează atât sănătatea oamenilor, cât şi ecosistemele. Un nou studiu sugerează că o parte din efectele negative nu constă în particulele de praf, ci mai degrabă în bacteriile care se agaţă de acestea, călătorind astfel pe o distanţă mare.

Unele dintre aceste bacterii pot fi patogene – dăunătoare nouă şi/sau mediului – şi câteva dintre acestea pot avea gene pentru rezistenţa la antibiotice.

Alte bacterii pot induce funcţii ale ecosistemului precum fixarea azotului.