Home » D:News » Virgin Orbit testează pentru prima dată racheta LauncherOne

Virgin Orbit testează pentru prima dată racheta LauncherOne

Compania plănuiește ca această lansare să aibă loc duminică, 24 mai./ Credit foto: Profimedia
Publicat: 23.05.2020

Compania plănuiește ca această lansare să aibă loc duminică, 24 mai.

Virgin Orbit, una dintre companiile spațiale private, își va testa noua rachetă LauncherOne duminică, 24 mai, oficialii luând în calcul și data de luni, 25 mai, în cazul unei amânări, notează Space.

Acest test reprezintă un pas important pentru Virgin Orbit, compania investind resurse și oameni în ultimii cinci ani pentru a dezvolta un sistem de lansare a rachetelor din aer. Mai exact, acest sistem va folosi un avion Boeing 747 modificat, Cosmic Girl, pe care va fi amplasată racheta LaunchOne.

Experții explică faptul că această rachetă poate să transporte pe orbita terestră o încărcătură de până la 500 de kilograme. Prima fază a lansării rachetei va fi asigurat de către Cosmic Girl până la altitudinea de 10.700 metri, urmând ca apoi sistemele de propulsie ale rachetei să asigure restul ascensiunii.

Primul test al Launcherone

În ultimii ani, Cosmic Girl și LauncherOne au fost folosite într-o serie de teste, totuși, este prima dată când motoarele rachetei vor fi aprinse. Cercetătorii care au lucrat la această rachetă sunt conștienți că există posibilitatea să nu ajungă pe orbită în timpul acestui test de zbor. Conform reprezentanților Virgin Orbit, această posibilitate a fost luată în calcul, dat fiind faptul că este vorba de un sistem de lansare nou.

„Ne vom continua misiunea atât timp cât putem”, au explicat oficialii companiei. „Cu cât testul LauncherOne durează mai mult, cu atât vom putea colecta mai multe date. Dacă sfidăm șansele și devenim una dintre acele echipe care finalizează  o misiune la prima încercare, vom implementa o sarcină utilă de testare pe o orbită și după ce ne vom obține datele o să coborâm racheta de pe orbită”.