Home » D:News » Studiu surprinzător. Vulpile care trăiesc în oraşe au creierul diferit față de cele din mediul rural

Publicat: 09.06.2020

Potrivit unui studiu realizat pe sute de cranii de vulpi roşii găsite în Londra şi în împrejurimile rurale, dimensiunile creierului vulpilor din oraş sunt mai reduse decât cel al animalului necrofag care trăiește în mediul rural.

Cercetătorii au afirmat că vulpile urbane tind să aibă o formă a nasului diferită, care le ajută să se adapteze habitatului urban.

Asta înseamnă că vulpile urbane devin tot mai similare câinilor și pisicilor domesticite, pe măsură ce se adaptează condițiilor de trai.

„Se pare că modul în care vulpile urbane și cele rurale diferă unele de celelalte coincide cu un tipar prin care vulpile au evoluat de-a lungul a milioane de ani”, a declarat dr Kevin Parsons, de la Institutul pentru Biodiversitate al Universității din Glasgow.

Vulpile urbane au creierul diferit față de cele din mediul rural

„Cu alte cuvinte, aceste schimbări recente nu au fost cauzate de mutații întâmplătoare cu efecte aleatorii așa cum mulți tind să creadă că are loc evoluția”, a mai spus cercetătorul.

Oamenii de știință au mai descoperit că cercetările lor ar putea explica modul în care pisicile și câinii au devenit animale de companie, scrie BBC.

Cercetătorii au aflat că interacțiunile obișnuite ale acestor vulpi urbane cu oamenii, precum și condițiile de trai, ar putea fi foarte similare cu cele dintre oameni și pisici sau câini sălbatici din urmă cu mii de ani.

„Adaptarea la viața cu oamenii este, de fapt, excelentă pentru domesticirea unor animale”, a explicat dr. Andrew Kitchener, un alt autor al studiului.

Reacţia unei vulpi când descoperă camera de filmare instalată în Parcul Naţional Semenic – VIDEO