Home » D:News » Un mit demontat. Osul uman de pe Marte este, de fapt, o rocă modelată de intemperii

Credit foto: NASA
Publicat: 18.06.2020

În 2014, internauții au observat că una dintre rocile suprinse în imaginile pe Marte seamănă cu un femur de om.

Într-un set de fotografii publicate de către NASA în 2014 și în care era prezentată suprafața planetei Marte, internauții au reușit să „identifice” un femur uman. În ultimele luni, aparent, povestea a revenit la suprafață cu toate că NASA a demonstrat că era vorba doar de o rocă, notează Science Alert.

Imaginile au fost realizate de către roverul Curiosity și au stat la baza conspirațiilor și speculațiilor legate de capacitatea planetei Marte de a susține viața.

Într-o postare pe un blog oficial, oamenii de știință ai NASA au explicat faptul că imaginile au fost realizate de către MastCam, camera cu care este echipat Curiosity, și că forma care a atras atenția publicului se datorează eroziunii cauzate de apă și a vântului.

Marte ar fi putut susține doar viața biologică celulară

Pentru a putea pune capăt speculațiilor legate de respectiva rocă, cercetătorii au explicat și faptul că chiar dacă pe Marte ar fi existat forme de viață, condițiile de mediu, cu precădere conținutul redus de oxigen din atmosferă se dovedește insuficient pentru a susține viața.

Din această cauză, oamenii de știință teoretizează faptul că dacă viața a apărut pe Marte aceasta ar fi fost redusă doar la microbi și nicidecum nu poate fi vorba de forme de viață care să lase în urma lor fosile atât de mari.

Posibilitatea ca pe Marte să fi existat forme de viață microscopice este cea care a determinat construirea și viitoarea lansare a roverului Perseverance. Instrumentele de la bordul acestui ar trebui să ofere oamenilor de științe indicii care să dovedească dacă în regiunile studiate a existat sau nu viață.

Pareidolia marțiană

Identificarea unor tipare familiare în configurații aleatorii este un fenomen numit pareidolia și poate apărea într-o multitudine de situații. Atunci când identificăm obiecte familiare pe Pământ putem cu ușurință să ne dăm seama ce vedem cu adevărat, totuși, situația e mai complicată în cazul obiectelor de pe Marte.

Dată fiind distanța față de Marte, dar și interesul în creștere față de această planetă identificarea unor forme cunoscute poate duce la emiterea unor teorii fără o bază solidă. Femurul dintre roci este una dintre acestea, totuși, de-a lungul timpului unii cercetători au susținut că au identificat ciuperci sau chiar insecte fosilizate pe planeta roșie.