Home » D:News » Oamenii de știință au reușit să distrugă celule canceroase cu ajutorul ultrasunetelor

Publicat: 28.06.2020

O echipă internațională de oameni de știință, condusă de dr. Tali Ilovitsh de la Universitatea din Tel Aviv, a dezvoltat o tehnologie non-invazivă care poate transporta gene în celulele de cancer mamar.

Tehnica combină ultrasunete cu microbule. Odată ce ultrasunetele sunt activate, microbulele explodează ca niște „focoase nucleare”, astfel creând găuri în membranele celulelor canceroase, astfel permițând livrarea de gene.

Noua tehnologie folosește ultrasunete la frecvență scăzută (250 kHz) pentru a detona tumori microscopice. În cadrul experimentelor in vivo, celulele de tumori au fost distruse în proporție de 80%.

„Microbulele sunt bule microscopice umplute cu gaz, cu un diametru la fel de mic precum o zecime dintr-un vas de sânge”, a explicat dr. Tali Ilovitsh.

Tehnologie cu ultrasunete pentru distrugerea cancerului

„La anumite frecvențe și presiuni, ultrasunetele pot cauza microbulele să se comporte precum baloane, acestea putând să se extindă și să se micșoreze periodic. Acest process crește transferul de substanțe dintre vasele de sânge și țesutul înconjurător. Am descoperit că folosind frecvențe mai reduse, microbulele se pot extinde semnificativ până explodează violent. Am realizat că această descoperire ar putea fi folosită pentru tratarea cancerului și am început să injectăm microbule direct în tumori”, a mai spus Ilovitsh.

„Aproape 80% dintre celulele de tumori au fost distruse în urma exploziei. Pentru a opri răspândirea celulelor rămase, a trebuit să distrugem toate celulele de tumor. Tocmai de aceea, am injectat o genă imunoterapeutică alături de microbule. Aceasta a acționat precum un cal troian, semnalând sistemului imunitar să atace celulele canceroase”, a mai explicat cercetătorul.

Ce a arătat experimentul oamenilor de știință

Gena nu poate intra singură în celulele de cancer mamar. Din acest motiv, această genă concepută pentru a îmbunătăți sistemul imunitar a fost injectată împreună cu microbulele. Pori prin perforarea membranei s-au format în celulele canceroase care au supraviețuit exploziei inițiale, astfel că gena a putut intra în celule. Apoi, un răspuns al sistemului imunitar a fost declanșat pentru a distruge celulele de cancer, scrie MedicalXpress.

„Majoritatea celulelor canceroase au fost distruse de explozie, iar celulele rămase au consumat gena imunoterapeutică prin găurile formate în membrana lor.  Gena a făcut ca celulele să producă o substanță care a declanșat sistemul imunitar să atace celulele canceroase. De fapt, șoarecii folosiți în experimentul nostru aveau tumori pe ambele părți ale corpului. În ciuda faptului că am desfășurat tratamentul doar pe o singură parte, sistemul imunitar a atacat și celulele de pe cealaltă parte”, a mai adăugat Ilovitsh.

STUDIU. Cele mai agresive tipuri de cancer ar putea fi tratate prin post şi vitamina C