Home » D:News » Soarele nostru, în ultimii 10 ani. Imagini spectaculoase de la NASA

Soarele nostru, în ultimii 10 ani. Imagini spectaculoase de la NASA

Activitatea Soarelui este monitorizată cu ajutorul intrumentelor SDO / Credit foto: SDO / NASA
Publicat: 01.07.2020

NASA a dat publicității un video spectaculos cu activitatea Soarelui în ultimii 10 ani.

Având o durată de 61 de minute în total, videoclipul impresionant înglobează imagini de înaltă rezoluție înregistrate, în ultimul deceniu, de instrumentele navei Solar Dynamics Observatory (SDO). Fiecare secundă a videoclipului reprezintă o zi din centrul Sistemului Solar.

În imagini se poate vedea cum coroana Soarelui, partea din exterior a atmosferei sale, strălucește și arde zilnic, cu particule de plasmă încărcate care ies de la suprafață în sus și în jos. Această activitate a Soarelui nu o putem vedea, în mod normal, din cauza strălucirii sale.

În videoclip sunt peste 87.000 de instantanee, reprezentând câte o fotografie din fiecare oră de observare a Soarelui în intervalul 2 iunie 2010 – 1 iunie 2020. Coloana sonoră aleasă se numește Solar Observer și a fost oferită NASA de către muzicianul Lars Leonhard.

Lansată în 2010, Solar Dynamics Observatory fotografiază Soarele la fiecare 0,75 de secunde, fiind prima misiune inițiată de NASA cu scopul de a înțelege activitatea Soarelui, cu variațiile sale și impactul asupra Pământului.

Soarele, încă o mare necunoscută pentru oamenii de știință

Pentru observațiile sale, SDO colectează imaginile folosind o varietate de lungimi de undă ale luminii, înregistrând detalii și caracteristici care altfel nu ar putea fi sesizate. Pentru acest videoclip, a fost utilizată o lungime de undă ultravioletă extremă (17,1 nanometri).

De la lansarea în 11 februarie 2010, nava spațială SDO a adunat nu mai puțin de 425 de milioane de fotografii uimitoare ale Soarelui, reprezentând un total de 20 de milioane de gigabyte de date.

Cu ajutorul acestor imagini au reușit să afle mai multe despre erupțiile magnetice și solare de la suprafața Soarelui.

Cu toate acestea, oamenii de știință de la NASA încă nu cunosc multe despre Soare, elementul indispensabil vieții pe planeta noastră. Comportamentul coroanei solare este în continuare o mare necunoscută. De aceea, misiunea SDO poate ajuta la obținerea unor răspunsuri, inclusiv care sunt efectele asupra întregului Sistem Solar.

Ce se întâmplă, de fapt, cu Soarele în aceste clipe. Semnal de alarmă tras de cercetători: ”E neobişnuit de liniştit”