Home » D:News » Sateliții NASA au surprins incendiul de vegetație Bighorn

Sateliții NASA au surprins incendiul de vegetație Bighorn

Credit foto: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 03.07.2020

Incendiul Bighorn afectează suprafețe extinse din statul Arizona și poate fi chiar identificat de către sateliții de pe orbită.

Statele Unite se confruntă cu un nou incendiu de vegetație, Bighorn, în statul Arizona de la începutul lunii iunie. Recent acesta s-a extins pe suprafețe mai mari și a dus chiar la evacuarea unor locuitori din zonele afectate.

Cercetătorii de la Jet Propulsion Laboratory din cadrul NASA explică faptul că Bighorn a ajuns atât de mare încât sateliții agenției îl pot observa de pe orbită, notează Futurism.

Satelitul Terra

Oamenii de știință de la NASA explică faptul că imaginile incendiului au fost realizate cu ajutorul instrumentului ASTER, Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection Radiometer, de la bordul satelitului Terra. Acest satelit se află în administrarea NASA și trimite imagini obtinute cu diferite instrumente de mai bine de 20 de ani, de la lansarea sa pe orbită în 1999.

Instrumentul Aster de la bordul satelitului Terra se dovedește a fi extrem de util oamenilor de știință de la NASA, oferindu-le imagini de înaltă rezoluția a potențialelor schimbări ale suprafeței terestre. Din această cauză, în general, Terra este folosit pentru a pentru a monitoriza mișcarea ghețarilor, activitatea vulcanică, sănătatea culturilor agricole, vremea și starea recifilor de corali.

Imaginile oferite de către oficialii NASA către public prezintă extinderea incendiului în munții Santa Catalina din nordul orașului Tucson. Vegetația este prezentată cu roșu, iar zonele afectate cu gri.