Home » D:News » Creşterea temperaturilor va afecta anual mai mult de 1,2 miliarde de oameni, până în 2100

Autor: Adrian Popovici 03.28.2020
Stresul fizic asociat căldurii şi umidităţii va afecta de 12 ori mai multe persoane în 2100 în comparaţie cu perioada preindustrială.

Creşterea temperaturilor medii la nivel global reprezintă un aspect central al problemelor de mediu cu care ne confruntăm, dar mai ales pe care le vom avea de confruntat. Un studiu efectuat de către cercetătorii de la Universitatea Rutgers, Statele Unite ale Americii, pune problema creşterii temperaturilor medii într-un mod în care ne putem da seama că ne va afecta în mod direct nefiind doar un fenomen abstract sau îndepărtat. Astfel, aceştia au calculat că, pănă în 2100, 1,2 miliarde de oameni vor fi afectaţi anual de către stresul fizic asociat temperaturilor crescute: vorbim aici de umiditatea excesivă, dar şi disconfortul termic, notează Phys.

Cercetătorii explică faptul că cifra preconizată pentru anul 2100 a persoanelor afectate de stresul fizic este de patru ori mai mare decât cea din prezent, aproximativ 300 de milioane şi de 12 ori mai mare faţă de numărul persoanelor care s-au confruntat cu aceeaşi problemă în perioada preindustrială.

„Când analizăm riscurile unei planete mai calde, trebuie să acordăm o atenţie deosebită extremelor combinate de căldură şi umiditate, care sunt deosebit de periculoase pentru sănătatea umană”, explică Robert E. Kopp, directorul Departamentul de Ştiinţe ale Pământului din cadrul Universităţii Rutgers.

Stresul fizic asociat căldurii este cauzat de incapacitatea corpului uman de a se adapta temperaturilor care cresc rapid şi poate duce la o serie de probleme medicale care pot începe de la iritaţii şi care pot ajunge la epuizare şi chiar la accident vascular cerebral.

În cadrul acestui studiu, oamenii de ştiinţă au folosit peste 40 de simulări ale evoluţiei climei pentru avedea modul în care căldura va afecta populaţia. În aceste condiţii, dacă temperatura creşte cu 1,5 grade faţă de nivelul preindustrial atunci aproximativ 500 de milioane de persoane vor fi afectate de către stresul fizic asociat căldurii; un prag critic de 2 grade Celsius va duce la aproximativ 800 de milioane de persoane, în timp ce 3 grade Celsius vor duce la 1,2 de miliarde. Din nefericire, ultimele studii arată că ne aflăm la 1,1-1,2 grade Celsius peste nivelul temperaturii medii al epocii preindustriale.

Studiul a fost publicat în Environmental Research Letters.

Încălzirea globală prin care trecem nu poate fi comparată cu altă perioadă din ultimii 2.000 de ani