Home » D:News » Emiratele Arabe Unite lansează prima misiune către Marte a lumii arabe

Emiratele Arabe Unite lansează prima misiune către Marte a lumii arabe

Sursa foto: United Arab Emirates Hope Mars Mission
Publicat: 16.07.2020

Emiratele Arabe Unite vor lansa prima lor misiune pe Marte. Misiunea va primul zbor desfășurat de lumea arabă către o altă planetă.

Nava spațială de mărimea unui SUV, numită sonda spațială Hope, va avea nevoie de șapte luni pentru a ajunge pe Planeta Roșie. Imediat după ce va ateriza, Hope va studia atmosfera lui Marte prin monitorizarea interacțiunii sale cu vânturile solare și pierderea de hidrogen și oxigen.

Scopul misiunii este să producă o hartă a climei planetei de-a lungul unui întreg an marțian.

Aceasta ar fi prima oară când omenirea ar primi o astfel de analiză amplă asupra atmosferei lui Marte.

„Vom reuși să analizăm toată planetă, la orice oră din zi, de-a lungul unui întreg an marțian”, a spus Sarah Al Amiri, directorul științific al misiunii și ministrul pentru Științe al Emiratelor Arabe Unite.

Alte misiuni spre Marte programate în iulie 2020

Datorită orbitei sale imense, în formă de oval, Hope ar trebui să reușească să surprindă mare parte din planetă în fiecare dintre orbitele sale de 55 de ore.

„Arabii nu vor doar să-și demonstreze doar potențialul tehnologic, ci și să contribuie la înțelegerea științifică privind Marte”, a explicat Richard Zurek, om de știință de la NASA.

Lansarea sondei spațiale a fost deja amânată de două ori din cauza condițiilor de vreme de la Centrul Spațial Tenaghashima din Japonia. O nouă dată pentru lansare încă nu a fost anunțată de Emiratele Arabe. Totuși, oficialii au transmis că sonda Hope poate fi trimisă spre Marte până la data de 3 august.

Hope este doar una din trei misiuni programate pentru lansare spre Marte în ultimele săptămâni din iulie. NASA are de gând să lanseze următorul rover, numit Perseverance, la data de 30 iulie. De asemenea, China se pregătește pentru lansarea unui rover, alături de o navă spațială care va orbita în jurul lui Marte, înainte de finalul lunii, notează Science Alert.

Cum poate fi vizionată lansarea sondei Hope

Lansările sunt programate atât de aproape una de cealaltă din cauza faptului că trebuie să prindă Planeta Roșie în timp ce trece mai aproape de Terra, pe traiectoriile orbitale ale planetelor. Dacă agențiile spațiale implicate în aceste proiecte pierd această șansă, nu vor mai avea o altă oportunitate de lansare până în anul 2022.

Dacă totul decurge cum trebuie, sonda spațială Hope va ajunge pe Marte până în februarie 2021 și va studia planeta de deasupra timp de doi ani.

Marte a avut cel puţin două depozite antice de apă