Home » D:News » Arheologii au descoperit când ar fi avut loc cea mai veche ocupare a Americii de Nord

Sursa foto: University of Newcastle
Publicat: 21.07.2020

O echipă de cercetători de la Universitatea britanică Newcastle a folosit analiza excrementelor fosilizate pentru a descoperi că mostrele de la unul dintre cele mai faimoase situri „pre-Clovis” din Oregon conțin biomarcări fecali umani.

Aceste rezultate înseamnă că arheologii pot confirma acum faptul că cei mai vechi oameni de pe continentul american aparțineau unui popor de dinaintea culturii preistorice Clovis, din urmă cu peste 12.000 de ani.

Deși comunitatea științifică acceptă că au existat mai multe grupuri pe continent înainte de cultura Clovis, datarea acestor situri „pre-Clovis” a fost dificilă pentru că uneltele de piatră nu sunt găsite de obicei cu material care poate fi supus datării cu carbon.

Oamenii preistorici din poporul Clovis nu ar fi fost primii pe continentul american

În ciuda faptului că datări anterioare cu carbon ale materiilor fecale fosilizate descoperite în Oregon au arătat că oamenii au trăit în acele locuri în urmă cu 12.400 de ani și că au folosit unelte din piatră care erau foarte diferite față de cele folosite de cultura Clovis, a rămas o dezbatere îndelungată asupra datelor ADN extrase de la excrementele fosilizate.

Biomarcării din una dintre mostre au dezvăluit o combinație de lipide de câine și de om, precum și ADN, sugerând astfel că acei câini consumau excremente umane. „Știm că, în ziua de azi, câinii fac același lucru, însă faptul că acei câini făceau același lucru la acel sit reprezintă o dovadă puternică a faptului că erau domesticiți și trăiau alături de oameni”, a explicat dr. Lisa-Marie Shillito, de la Universitatea Newcastle, potrivit Phys.org.

Arheologii vor să afle mai mult despre stilul de viață al acelor oameni

Acest aspect, precum și faptul că materiile fecale fosilizate au fost descoperite în apropiere de materiale bine conservate care erau folosite pentru coșuri, ajută cercetătorii să înțeleagă mai bine acești locuitori timpurii și stilul lor de viață.

„Până acum, cercetătorii s-au concentrat pe data și locul ocupării de către oameni a continentului. Drept rezultat, natura ocupării a primit puțină atenție. Vrem totuși să aflăm mai multe despre acei oameni. Acesta era un timp în care mediul înconjurător era foarte diferit și se schimba cu repeziciune. Vrem să aflăm cum s-au adaptat, ce mâncau și cum s-au schimbat de-a lungul timpului”, a mai spus dr. Shillito.

O nouă analiză ADN a dezvăluit că rămășițele antice ale unui războinic aparțineau, de fapt, unei fete de 13 ani