Home » D:News » Un nou medicament ar putea să lupte cu succes împotriva celor mai periculoși patogeni

Autor: Adrian Popovici 09.16.2020
Cercetătorii au observat o creștere a numărului de patogeni care rezistă acțiunii antibioticelor. Credit foto: Pixabay

Enterococul rezistent la vancomicină (VRE) se numără printre principalele cauze ale infecțiilor dobândite în spitale, unele statistici indicând faptul că aproximativ 10% dintre cei care sunt infectați mor din cauza complicațiilor. Aceste patogeni se dezvoltă de obicei din infecții ale tractului intestinal, unde bacteriile devin rezistente la antibiotice. Medicii mai explică și faptul că persoanele care stau într-un spital au cele mai mari șanse de a fi infectați.

O pereche de cercetători de la Universitatea Purdue de la Colegiul de Farmacie și Colegiul de Medicină Veterinară au dezvoltat o serie de molecule mici pentru a combate enterococul mortal, rezistent la medicamente, notează Medicalxpress.

Ei creat aceste molecule reutilizând un medicament utilizat de mai bine de 80 de ani pentru tratarea glaucomului, a insuficienței cardiace congestive și a altor probleme de sănătate.

Un nou tratament împotriva patogenilor periculoși

„Potența acestor molecule și capacitatea de a regla proprietățile moleculelor de a viza eterococul în diferite zone ale corpului fac ca acest proiec să fie interesant”, a declarat Daniel Flaherty, profesor asistent de chimie medicinală și farmacologie moleculară. „Cred că descoperirea noastră ar putea ajuta la schimbarea modului în care oamenii tratează aceste infecții”.

„Putem avea molecule care pot fi utilizate pentru tratarea infecțiilor sistemice mortale cu VRE sau prin manipularea proprietăților moleculei putem să proiectăm un compus care va locui exclusiv în tractul gastro-intestinal pentru a reduce înmulțirea patogenilor. Am reușit să îmbunătățim eficacitatea acestui medicament de 600 de ori”, mai adaugă cercetătorul.

Mohamed Seleem, profesor de microbiologie, care a co-creat alături de Flaherty, a declarat că problema cu antibiotice de pe piață este că acestea sunt utilizate pentru o mare varietate de boli. „Aceste antibiotice pot distruge flora și pot distruge bacteriile bune”, explică Saleem. „În această situație există riscul apariției Clostridium difficile, cunoscut și sub denumirea de C. diff, care ucide aproximativ 30.000 de oameni în fiecare an în Statele Unite. Oamenii de știință din întreaga lume lucrează la soluții mai bune, dar cred că suntem departe de a vedea proliferarea pe piață a antibioticelor cu spectru îngust”.

Studiul a fost publicat în Journal of Medicinal Chemistry.