Home » D:News » O nouă descoperire ar putea fi folosită pentru tratarea orbirii

O nouă descoperire ar putea fi folosită pentru tratarea orbirii

Cercetătorii explică faptul că descoperirea lor ar putea fi folosită pentru tratarea orbirii în cazul copiilor, dar și al adulților. Credit foto. Pixabay
Publicat: 09.10.2020

Într-un nou studiu oamenii de știință de la Oklahoma Medical Research Foundation, SUA, au identificat un compus care ar putea sta la baza unor terapii pentru o serie de boli oculare care includ retinopatia prematură și retinopatia diabetică, notează Medicalxpress.

Mai multe tulburări oculare apar atunci când vasele de sânge cresc fără control în țesuturile oculare, în special la nivelul retinei, aflată pe partea internă a globului ocular. În aceste forme de retinopatie, o rețea de vase blochează lumina să ajungă la retină, iar în timp creșterea excesivă cauzează probleme de vedere care pot avansa până la orbirea totală.

Retinopatia în cazul copiilor prematuri este legată de nivelurile ridicate de oxigen din incubatoare care întrerup dezvoltarea normală a vaselor de sângeîn ochi, adesea, aceste probleme se rezolvă în mod natural. Din nefericire, această revenire la o situație normală a vaselor de sânge nu este posibilă, în aceste cazuri precum și în al bolilor care apar la maturitate, cum ar fi retinopatia diabetică, deteriorarea vederii poate fi ireversibilă.

Un studiu care ar putea ajuta milioane de oameni

Dr. Courtney Griffin și dr. Chris Schafer, au studiat dezvoltarea vaselor de sânge, iar cel de al doilea a crezut că ar putea exista indicii pentru înțelegerea modului în care funcționează și sunt dispuse vasele de sânge dacă ar analiza un set diferit de vase care regresează și dispar în mod natural la șoareci imediat după naștere. Cercetătorii au descoperit că nivelurile unei clase specifice de proteine celulare s-au prăbușit pe măsură ce șoarecii au experimentat pierderea normală a vaselor de sânge din ochi.

Dr. Schafer a înaintat ipoteza ca aceste proteine celulare ar putea fi un importante pentru eliminarea acestor vase într-un model neonatal, a spus dr. Griffin. „Acesta este un nou mod de abordare a acestor boli, metodele actuale, intervenții chirurgicale invazive sau injecții pe tot parcursul vieții în ochi, împiedică doar boala să avanseze și au adesea complicații grave.”

Schafer a identificat un compus experimental care dezactivează proteinele, apoi și-a testat ipotezele legate de funcționarea acestuia. „Am vrut să păcălim vasele de sânge ale șoarecilor bolnavi să creadă că ar trebui să regreseze și să moară în mod natural”, a spus Schafer. Acesta mai adaugă faptul că pare că eforturile sale au fost încununate de succes și, în plus, se pare că doar vasele anormale au fost afectate.

Studiul a fost publicat în PNAS.