Home » D:News » Ar putea mușchii de turbă să devină o parte importantă a luptei împotriva încălzirii globale?

Cercetătorii estimează că mușchiul de turbă absoarbe aproximativ 30% din carbonul din sol, la nivel global. Credit foto: Pixabay
Publicat: 14.10.2020

Oamenii de știință de la Universitatea Greifswald și Universitatea din Freiburg din Germania au înființat cea mai extinsă colecție de laborator de mușchi din genul Sphagnum. Studiul lor explică faptul că aceste specii pot să înmagazineze aproximativ 30% din carbonul din sol și, de asemenea, își propune să crească mușchi durabil și eficient din punct de vedere economic, notează The Science Times.

Proiectul derulat de oamenii de știință se numește MOOSzucht, iar în cadrul acestuia cercetătorii colectează sporofiți, stadiul pluricelular diploid al algelor sau plantelor, ai 19 specii de Sphagnum din diferite țări, inclusiv Austria, Germania, Letonia, Rusia, Suedia și Olanda.

Cea mai mare colecție de mușchi din lume

MOOSzucht, cea mai mare colecție din lume de Sphagnum centrale, este găzduită în centrul internațional de depozitare Mos (IMSC). Oamenii de știință au folosit sporii mușchilor colectați pentru a crea culturi pure de mușchi de turbă în interiorul laboratorului, un mediu curat, care nu este contaminat cu alge, bacterii sau ciuperci.

Unele specii au crescut între 50 și 100 mai multe legături în interiorul laboratorului față de habitatul lor obișnuit. Echipa de oameni de știință a măsurat creșterea mușchiului în mediu lichid cu substanțe nutritive cunoscute sub numele de culturi în suspensie. Mai mult, cercetătorii au determinat, de asemenea, numărul de seturi de cromozomi găsiți în nucleele celulare din culturi și au comparat descoperirile lor cu mărimea genomului Physcomitrella patens pentru a identifica care dintre ele sunt specii cu seturi simple sau duble de cromozomi.

Încălzirea globală afectează mușchii

Turba este recoltată pentru a fi folosită pentru plantele ornamentale și pentru cultivarea legumelor și grădinilor. În plus, schimbările climatice care au dus la scăderea precipitațiilor și la temperaturi ridicate, au încetinit creșterea mușchilor de turbă, care, din această cauză, se deteriorează mai repede și absorb mai puțin carbon.

Prin studiul lor, cercetătorii speră să înlocuiască nevoia de turbă care utilizează biomasă regenerabilă. Dar există o lipsă de material fondator necesar, deoarece poate fi obținut numai în bioreactoare. Așadar, au decis să distribuie tulpini de laborator de mușchi de turbă către mai multe instituții de cercetare și companii care fac cercetări importante despre biotehnologie și energie durabilă.