Home » D:News » O stare fizică proastă ne face mai predispuși la depresie și la anxietate

O stare fizică proastă ne face mai predispuși la depresie și la anxietate

Adrian Popovici 12.24.2020
O stare fizică proastă ne face mai predispuși la depresie și la anxietate
Cercetătorii estimează că persoanele care au o condiție fizică proastă se confruntă cu un risc dublu de depresie. Credit foto: Pixabay

Existența unei legături între starea noastră fizică și sănătatea noastră mintală a intrat deja în cunoașterea comună, iar de-a lungul timpului, oamenii de știință au desfășurat studii care să înțeleagă mai bine relația dintre cele două. Un studiu recent, realizat de către oamenii de știință de la University College London indică faptul că o stare fizică proastă reprezintă un factor care poate dubla riscul de depresie, notează Medicalxpress.

Autor principal, doctorandul Aaron Kandola explică: „Aici am furnizat dovezi suplimentare ale unei relații între sănătatea fizică și mentală, și că exercițiile structurate care vizează îmbunătățirea diferitelor tipuri de aspecte ale sănătății fizice pot avea și beneficii asupra sănătății mintale”.

Un studiu extins

Studiul a implicat 152.978 de participanți cu vârsta cuprinsă între 40 și 69 de ani ai studiului Biobank din Marea Britanie. Starea lor fizică de bază la începutul perioadei de studiu a fost testată utilizând o bicicletă staționară cu rezistență crescândă, în timp ce starea lor musculară a fost măsurată cu un test de rezistență la aderență. Ei au completat, de asemenea, un chestionar de măsurare a simptomelor depresiei și anxietății.

Șapte ani mai târziu, au fost testați din nou pentru simptome de depresie și anxietate, iar cercetătorii au descoperit că o stare fizică aerobică și musculară ridicată la începutul studiului a fost asociată cu o sănătate mintală mai bună șapte ani mai târziu.

Persoanele cu cea mai mică capacitate aerobă și musculară combinată aveau șanse de depresie cu 98% mai mari, șanse de anxietate cu 60% mai mari și șanse cu 81% mai mari de a avea una dintre tulburările comune de sănătate mintală, în comparație cu persoanele care aveau niveluri ridicate în general.

Cercetătorii au luat în calcul factorii care ar fi putut să interfereze cu claritatea rezultatelor, cum ar fi dieta, starea socioeconomică, bolile cronice și simptomele bolii mentale. Studiile anterioare au constatat că persoanele care fac mai multe exerciții fizice sunt mai puțin susceptibile de a experimenta boli mintale, dar majoritatea studiilor se bazează pe oamenii care își raportează propriile niveluri de activitate, care pot fi mai puțin fiabile decât măsurile obiective de fitness fizic utilizate în acest studiu.