Home » D:News » Impactul microcipurilor: firmele de leasing operaţional aşteaptă şi un an livrarea flotelor

Impactul microcipurilor: firmele de leasing operaţional aşteaptă şi un an livrarea flotelor

Impactul microcipurilor: firmele de leasing operaţional aşteaptă şi un an livrarea flotelor
Sursa foto: Pixabay

Oprirea uzinelor auto din cauza lipsei microcipurilor a frânat puternic şi piaţa auto. Dacă persoa­nele fizice încă mai pot găsi pe stoc un automobil cu livrare în termen de o lună, firmele care vor să cumpere flote pot aştepta şi un an de zile.

Mai mult, potrivit dealerilor auto în prezent prio­rita­tea o au centrele auto cu putere financiară, care pot plăti îna­inte către fabrici comenzile de maşini noi şi implicit pot avea pe stoc maşini, cu livrare în una, cel mult trei luni.

Cine doreşte un automobil personalizat însă, poate aş­tepta şi mai bine de un an, fără să aibă garanţia că maşina va fi livrată cu toate dotările, având în vedere criza de componente electronice.

Întârziere mare în livrări din cauza lipsei microcipurilor

ZF a realizat un „mystery shopping“ şi a discutat din postura de client cu mai mulţi dealeri auto şi o companie de leasing operaţional.

„Există o întârziere foarte mare în livrări. Sunt maşini comandate în februarie-martie anul acesta cu termen de livrare în octombrie-noiembrie, iar acum am fost infor­maţi că le vom primi în februarie sau martie 2022. În cazul altor maşini, am primit informaţia că nu se mai pot livra maşinile comandate deoarece s-a schimbat modelul“, a explicat un executiv al unei companii de leasing operaţional.

Businessul de leasing operaţional a fost cel mai afectat de întârzieri pe fondul lipsei microcipurilor în contextul în care acestea trebuie să înlocuiască sau să livreze noi flote de maşini. Dacă până în momentul expirării contractului maşinile nu sunt înlocuite cu unele noi, soluţia o reprezintă închirierile pe termen scurt, cu costuri suportate tot de leasingul operaţional.