Home » D:News » Stația Spațială Internațională va fi distrusă în totalitate. Cum motivează NASA această decizie?

Publicat: 24.02.2022

Se pare că Stația Spațială Internațională va fi distrusă în totalitate la finalul perioadei sale de utilizare, păstrarea pentru istorie nefiind una dintre prioritățile NASA.

Raportul de tranziție al ISS din ianuarie al NASA include planuri de a „prăbuși” Stația Spațială Internațională (ISS) în 2030 într-o parte nelocuită a Oceanului Pacific, cunoscută sub numele de „Punctul Nemo”, dar nu pare să menționeze ce se va întâmpla cu artefactele cu semnificație culturală și istorică de la bordul stației.

Publicația collectSPACE spune că a contactat NASA de mai multe ori pentru a discuta cu persoana responsabilă de ajungerea obiectelor importante de pe ISS în muzee, însă nu a primit un răspuns, citează Futurism.

„Nu a existat nicio discuție în Programul Stației Spațiale Internaționale privind returnarea articolelor exclusiv pentru afișare”, a declarat NASA într-un comunicat.

ISS va fi distrusă la finalul exploatării și nu există niciun plan de a salva părți din ea

„Nu a fost rezervat niciun spațiu în acest moment la bordul viitoarelor zboruri de marfă, deoarece rămânem concentrați pe maximizarea utilizării Stației Spațiale Internaționale. Orice decizie de a readuce artefacte de la ISS va avea loc la o dată ulterioară, pe baza spațiului de marfă disponibil, deoarece vom acorda prioritate aducerii materialelor științifice”, a continuat NASA.

NASA spune că încercarea de a afișa orice porțiune a ISS într-un muzeu ar fi extrem de costisitoare și dificilă, invocând tehnologia mai veche folosită pentru a construi stația, care are lungimea unui teren de fotbal și care nu a fost concepută pentru a se dezmembra ușor. Iar operațiunile spațiale comerciale nu par nici ele să aibă în vedere conservarea.

„În prezent, nu există propuneri din partea furnizorilor comerciali de reutilizare a părților structurale majore ale Stației Spațiale Internaționale”, a anunțat NASA într-o declarație postată pe site-ul său.

Nu ar trebui să ne mirăm dacă ISS va fi distrusă

Am fi tentați să credem că miliardarii care se întrec spre orbită pentru a revendica spațiul (precum Richard Branson, Jeff Bezos și Elon Musk) ar putea, de asemenea, să concureze pentru a vedea cine poate aduce înapoi cele mai multe obiecte de pe ISS, în cea mai bună stare sau pe cele mai importante, cum este, de exemplu, cazul obiectelor furate de pe epava Titanicului. Însă nu au existat discuții nici pe această temă.

După cum au învățat jucătorii de Subnautica, obiectele spațiale ajunse sub apă sunt greu de explorat și e dificil de extras informații din ele. Și este ciudat să credem că astronauții sau scafandrii secolelor viitoare ar putea fi nevoiți să caute pe fundul oceanului pentru indicii despre istoria umanității în spațiul cosmic.

Așa că nu ar trebui să ne mirăm dacă ISS va fi distrusă cu adevărat.

Sateliții Starlink s-au transformat în „mingi de foc” în atmosferă. Imaginile sunt dramatice