Home » D:News » Un asteroid potențial periculos trece astăzi pe lângă Pământ. Cât de mult se va apropia?

Publicat: 01.04.2022

Astronomii au confirmat faptul că un asteroid potențial periculos va face cea mai apropiată trecere față de Pământ vineri, 1 aprilie.

Totuși, nu este cazul să vă panicați. Specialiștii spun că roca spațială masivă ne va rata cu aproximativ 7,4 milioane de kilometri.

Acest asteroid potențial periculos, cunoscut sub numele de 2007 FF1, are un diametru cuprins 110 și 260 de metri, potrivit SpaceReference.com, o bază de date care compilează informații de la Jet Propulsion Laboratory al NASA din California și de la Uniunea Astronomică Internațională.

Roca 2007 FF1 este cunoscută drept un asteroid din clasa Apollo, dintre care există în jur de 15.000, ceea ce înseamnă că orbita sa în jurul Soarelui (care durează 684 de zile) se încrucișează cu orbita Pământului. Asteroidul este clasificat ca fiind potențial periculos din cauza dimensiunii sale și a orbitei relativ apropiate de Pământ, scrie Live Science.

Un asteroid potențial periculos trece vineri noaptea pe lângă noi

O fotografie neclară a stâncii spațiale care se îndreaptă în direcția noastră a fost surprinsă de Virtual Telescope Project pe 24 martie, pe când asteroidul se afla la aproximativ 11,6 milioane de km de Pământ. Aceasta este prima dovadă care confirmă faptul că asteroidul va trece pe lângă Pământ, așa cum au prezis modelele anterioare.

Acest asteroid potențial periculos va face cea mai apropiată trecere față de Pământ la ora 23:35 (ora României), atunci când va ajunge la o distanță de aproximativ 7,4 milioane de kilometri. Prin comparație, distanța medie dintre Pământ și Lună este de aproximativ 384.400 km, conform NASA, ceea ce înseamnă că asteroidul trece la o distanță de aproximativ 30 de ori mai mare decât distanța dintre Pământ și Lună.

Când ar putea avea loc următoarea „vizită” a asteroidului?

Trecerea de vineri este cea mai apropiată față de Pământ pe care asteroidul FF1 2007 o face de când a fost descoperit, în martie 2007.

În august 2020, asteroidul a atins o distanță minimă față de Pământ de aproximativ 17,3 milioane de km și a avut o viteză de aproximativ 47.950 km/h, conform SpaceReference.org.

Se estimează că următoarea cea mai apropiată trecere va avea loc pe 2 aprilie 2037, atunci când roca spațială va atinge o distanță minimă față de Pământ de aproximativ 7,9 milioane de km.

Astronomii au descoperit un obiect misterios plin de praf cosmic care orbitează o stea

De ce nu putem construi o stație spațială pe Lună?

Doi fizicieni tocmai au făcut o descoperire accidentală despre găurile negre