Home » D:News » „Nu mai rupeți plantele în formă de penis!”, imploră Ministerul Mediului din Cambodgia

Publicat: 22.05.2022

Guvernul din Cambodgia le-a cerut cetățenilo să înceteze să mai culeagă o specie rară de plante carnivore care, atunci când sunt privite dintr-un anumit unghi, seamănă cu un penis.

Ministerul Mediului din Cambodgia a postat mai multe imagini pe o rețea de socializare, în care pot fi observate trei femei care smulgeau plante ulcior, iar apoi se pozau cu acestea. Oficialitățile au cerut cetățenilor ca aceste plante să fie lăsate în pace.

„Este greșit ceea ce făceau și rugăm ca astfel de acțiuni să nu se mai repete în viitor”, a scris ministrul Mediului pe o rețea de socializare în data de 11 mai. „Vă mulțumim pentru afecțiunea pe care o arătați pentru resursele naturale, dar nu abuzați, altfel riscăm extincția plantelor”.

Plantele carnivore în formă de falus

Unele platforme de știri susțin că această plantă este Nepenthes holdenii, dar în fapt este o specie înrudită numită Nepenthes bokorensis, susține Jeremy Holden, un fotograf al faunei sălbatice și cel care a descoperit pentru prima dată N. holdenii, și Francois Mey, ilustrator botanic și cel care a descris ambele specii.

Ambele specii se aseamănă, dar ambele apar doar în apropierea regiunilor montane, fapt ce poate explica confuzia. Cu toate acestea, N. holdenii este cea mai rară dintre specii și doar câțiva cercetători știu unde să o găsească, indică Live Science.

„Planta mea crește doar în câteva locații secrete din Munții Cardamomului”, la sud-vest de Cambodgia, a spus Holgen. „N. bokorensis, pe de altă parte, este ceva mai accesibilă și a cunoscut o extindere impresionantă în ultimii ani”.

Plantele sunt „agresate” de femei

Postarea făcută de Ministerul Mediului din Cambodgia a venit ca răspuns la o filmare din data 11 mai și care arăta cum femeile rupeau plantele. Nu este pentru prima dată când autoritățile acestei țări emit avertizări de acest fel împotriva „rănirii” plantelor în formă de penis.

Oficialitățile le-au cerut turiștilor să nu mai rupă cele două specii, printr-o declarație emisă în iulie 2021, pentru că acest fapt ar putea determina extincția plantei.

Plantele pot supraviețui în soluri sărace în nutrienți completându-și dieta cu insectele pe care le întâlnesc, folosindu-și nectarul și un miros dulceag pentru a-și atrage prada.

Prădătorii vegetali

Insectele se hrănesc cu nectar în apropierea buzei plantei, special adaptată și care la maturitate seamănă cu un ulcior. Atunci când insectele cad în această capcană, sunt înecate în fluidele digestive ale plantei, pentru ca mai apoi planta înfometată să se hrănească cu acestea. Asemănarea ulciorului cu un falus este cu atât mai evidentă atunci când frunzele plantei sunt în curs de dezboltare, iar ulciorul este închis.

Habitatul natural al acestora s-a degradat pe fondul extinderii agricole a terenurilor private, dar și a creșterii turismului, potrivit unui studiu din 2021 din Cambodian Journal of Natural History.

Mey spune că asemănarea cu un falus a acestor plante este „amuzantă”, iar culegerea acestora le-ar putea pune în pericol. „Dacă oamenii sunt interesați, chiar și pentru distracție, pentru poze sau pentru a-și face fotografii cu acestea, totul este în regulă. Doar să nu le rupă ulciorul, pentru că astfel planta este slăbită și lipsită de o modalitate de a se hrăni”.

O nouă specie de plante carnivore a fost descoperită datorită unei poze de pe Facebook – GALERIE FOTO