Home » D:News » Gândaci care au mâncat praf lunar colectat de Apollo 11, vânduți la licitație

Gândaci care au mâncat praf lunar colectat de Apollo 11, vânduți la licitație

Publicat: 02.06.2022

Aceasta poate fi de-a dreptul cea mai costisitoare masă din istorie, iar gândacii au profitat de ea. Păcat însă că oamenii nu apucă să guste.

Este vorba aici despre praful lunar recuperat din intestinele unor gândaci hrăniți de oamenii de știință cu mostre de sol lunar colectat în 1969 de astronauții din misiunea Apollo 11.

Printre alte creaturi, gândacii de bucătărie au consumat și digerat cantități mici de sol pentru ca oamenii de știință să poată observa efectele, indică Futurism.

În prezent, resturile ultimei mese a insectelor se află acum la licitație, alături de corpurile unora dintre gândaci și obiecte de colecție din cadrul studiului.

Materie minusuclă

„Prelevate din stomacurile reprezentanților speciei Blattella germanica, materialul a fost transformat din praf lunar în chimul gândacilor – o raritate unică în coșul de cumpărături spațial”, spune vânzătorul, RR Auction.

Într-adevăr o raritate – siteul de știri spațiale collectSpace a raportat că o probă microscopică de praf lunar din misiunea Apollo 11, atât de mică încât nu a mai putut fi cântărită, a fost vândută contra sumei de 504.375 dolari și asta fără a aduce în discuție cele trei pietricele cântărind aproximativ 0,019 grame, care s-au vândut la casa de licitații Sotheby’s cu 855.000 de dolari în 2018.

O masă costisitoare

Din fericire, unul dintre cercetătorii care a lucrat la studiul original a spus că solul nu părea să fie toxic pentru gândaci, cu toate că aceștia păreau destul de morți în momentul în care acesta i-a achiziționat.

Dacă gândacii pot consuma în siguranță praf lunar, poate că aceștia pot fi destul de norocoși pentru a putea supraviețui apocalipsei climatice de pe Pământ și să fugă pe cel mai apropiat satelit.

Cum va fi vremea în luna iunie? Secetă, căldură accentuată și ploi rare