Home » D:News » Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 23.11.2022

Intenția industriei auto germane de a prelua coroana vehiculelor electrice de la Tesla a deviat de la cursul stabilit în această săptămână, în urma unor eșecuri pentru Volkswagen și Mercedes-Benz.

VW intenționează să amâne cu cel puțin doi ani proiectul său cheie Trinity, nava amiral a vehiculelor electrice, din cauza unor defecțiuni software, potrivit unei persoane familiare cu situația, punând sub semnul întrebării ambițioasa lansare de 52 de miliarde de euro a vehiculelor electrice, prezentată ca fiind cea mai mare din industrie. De asemenea, Mercedes a redus prețurile pentru emblematica EQS EV în China cu aproximativ 33.000 de dolari, după ce a judecat greșit piața.

Aceste evoluții reprezintă un semnal de alarmă pentru industria care investește fonduri fără precedent în această tranziție cu termene ambițioase. În timp ce constructorii auto din întreaga lume se confruntă cu renunțarea la motoarele cu combustie, miza este cea mai mare pentru producătorii germani, obișnuiți să obțină partea leului din tehnologie de ultimă oră și ornamente luxoase.

Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe

„Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe de electrificare și susțin că sunt în fruntea tranziției, dar încă nu le îndeplinesc”, a declarat Michael Dean de la Bloomberg Intelligence. „Mai au încă un drum lung de parcurs”.

După ani de încercări eșuate de a depăși Tesla și în condițiile în care firmele chinezești își pregătesc propriile mișcări, constructorii auto germani au schimbat vitezele pentru a câștiga cursa EV, renunțând să mai facă schimbări graduale la mașinile lor cu motor cu combustie, care au dominat timp de decenii.

BMW, Mercedes și VW investesc peste 100 de miliarde de euro în dezvoltarea unei infrastructuri complet noi de platforme, fabrici de baterii și software pentru a oferi o nouă generație de vehicule electrice. Speranța este că acestea vor conduce la autonomie, la noi surse de venit și vor elimina rivalii.

O evoluție delicată

„Din punct de vedere hardware, nu aș avea nicio îndoială că pot face mașini superbe”, a declarat Axel Schmidt, șeful diviziei auto la firma de consultanță în management Accenture. „Dar complexitatea și calitatea necesare pentru software pot fi stăpânite de un producător de hardware vechi de 120 de ani? Nu sunt atât de sigur”.

Ultimele evoluții arată modul în care VW Group reevaluează strategiile stabilite de fostul director general Herbert Diess, care a fost înlocuit în septembrie cu Oliver Blume, șeful Porsche, după o serie de eșecuri.

Pentru Mercedes, luptele cu modelul său electric de top în China reprezintă o evoluție delicată, deoarece intenționează să treacă la vehicule exclusiv electrice acolo unde este posibil până în 2030, schimbându-și în același timp portofoliul pe segmentul superior.

La VW, efectele ar putea fi, de asemenea, de mare anvergură. În cazul în care se confirmă întârzierea proiectului mașinii cu baterii Trinity dincolo de termenul inițial de 2026, constructorul auto ar putea renunța, de asemenea, la planurile pentru o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. De asemenea, ar însemna că marca VW pierde o șansă de a reduce decalajul tehnologic față de Tesla, în special în ceea ce privește caracteristicile de conducere automată.

Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult

Întârzierea proiectului Trinity provine din dificultățile de la unitatea de dezvoltare de software a VW, Cariad. Filiala a fost afectată de întreruperi și management defectuos, care a amânat deja lansarea Audi Artemis – răspunsul de lux al companiei la Tesla – cu trei ani, până în 2027.

„Blume reevaluează în mod clar întreaga strategie privind mașinile electrice cu baterii și software-ul și, prin urmare, 2026 ar fi cel mai devreme când VW ar putea provoca Tesla – cu avertismentul unor întârzieri suplimentare ale platformei și software-ului”, a declarat Dean.

În urma întârzierii Trinity, Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult în platforma MEB, care a stat la baza seriei sale de vehicule electrice ID. Aceste mașini au fost pline de probleme software, inclusiv frânarea bruscă din cauza unui sistem de detectare a traficului defect și blocarea afișajului.

Cel mai mare dușman al germanilor

Cariad se va concentra acum asupra finalizării unei noi arhitecturi software pentru modelele premium de la Porsche și Audi și varenunța la o platformă pentru mai multe mărci, care trebuia să consolideze proiectul Trinity și să ofere capacități de autoconducere.

„Cu siguranță, se pare că germanii se împiedică puțin în ultima vreme”, a declarat Matthias Schmidt, analist al industriei auto din Berlin. „Perfecționismul inerent ar putea fi cel mai mare dușman al lor și ar putea, probabil, să-i încetinească în mediul rapid al vehiculelor electrice.”

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Specialiștii avertizează că Jocurile Olimpice nu vor mai putea fi organizate vara
Specialiștii avertizează că Jocurile Olimpice nu vor mai putea fi organizate vara
Tensiuni la granița dintre Coreea de Sud și de Nord! Au fost trase focuri de armă
Tensiuni la granița dintre Coreea de Sud și de Nord! Au fost trase focuri de armă
O structură circulară misterioasă din Grecia i-a uimit pe arheologi
O structură circulară misterioasă din Grecia i-a uimit pe arheologi
Care este diferența dintre rocă și mineral?
Care este diferența dintre rocă și mineral?
Specia de piranha botezată după Sauron din Stăpânul Inelelor. De ce a primit acest nume?
Specia de piranha botezată după Sauron din Stăpânul Inelelor. De ce a primit acest nume?
Astronomii au văzut pentru prima dată în timp real o gaură neagră masivă care s-a trezit în centrul unei galaxii
Astronomii au văzut pentru prima dată în timp real o gaură neagră masivă care s-a trezit în centrul unei galaxii
Oamenii se întorc pe Lună. Și, pentru prima data în istorie, nu va mai fi vorba despre un american
Oamenii se întorc pe Lună. Și, pentru prima data în istorie, nu va mai fi vorba despre un american
Cel mai bătrân și cel mai tânăr jucător de la Euro 2024
Cel mai bătrân și cel mai tânăr jucător de la Euro 2024
Suplimentul alimentar care reduce agresivitatea cu până la 28%
Suplimentul alimentar care reduce agresivitatea cu până la 28%
Probleme pe Stația Spațială Internațională! NASA amână din nou întoarcerea capsulei Boeing Starliner
Probleme pe Stația Spațială Internațională! NASA amână din nou întoarcerea capsulei Boeing Starliner
Ingredientul adăugat în beton care ar putea aduce beneficii pentru sănătate și mediu
Ingredientul adăugat în beton care ar putea aduce beneficii pentru sănătate și mediu
Test de cultură generală. Ce legumă credeau egiptenii antici că este un afrodiziac?
Test de cultură generală. Ce legumă credeau egiptenii antici că este un afrodiziac?
Vești bune de la NASA: Contact reluat cu sonda Voyager 1, aflată la 24 miliarde de kilometri depărtare de Pământ
Vești bune de la NASA: Contact reluat cu sonda Voyager 1, aflată la 24 miliarde de kilometri depărtare de Pământ
Lumea a intrat „într-o cursă a înarmării nucleare”
Lumea a intrat „într-o cursă a înarmării nucleare”
Ţările NATO scot armele nucleare din depozite, a declarat Jens Stoltenberg
Ţările NATO scot armele nucleare din depozite, a declarat Jens Stoltenberg
Orașul din Spania în care cimitirele vor deveni cea mai mare fermă solară urbană
Orașul din Spania în care cimitirele vor deveni cea mai mare fermă solară urbană
Cine este omul care ne-a arătat că Sistemul Solar este mai complex decât credeam. Unul dintre inelele lui Neptun îi poartă numele
Cine este omul care ne-a arătat că Sistemul Solar este mai complex decât credeam. Unul dintre inelele lui Neptun îi poartă ...
Céline Dion a transmis fanilor un mesaj de speranță: „Nu știu când, dar mă voi întoarce”
Céline Dion a transmis fanilor un mesaj de speranță: „Nu știu când, dar mă voi întoarce”