Home » D:News » O misiune NASA s-a încheiat după 30 de ani. Anunțul făcut de agenția spațială!

O misiune NASA s-a încheiat după 30 de ani. Anunțul făcut de agenția spațială!

Sursa foto: NASA
Publicat: 22.01.2023

După 30 de ani pe orbită, operațiunile misiunii pentru nava spațială comună NASA-JAXA Geotail s-au încheiat, după ce a eșuat ultimul înregistrator de date al navei spațiale.

De la lansarea sa la 24 iulie 1992, Geotail a orbitat în jurul Pământului, adunând un set imens de date privind structura și dinamica magnetosferei, bula magnetică protectoare a Pământului.

Inițial, Geotail a fost programată pentru o durată de patru ani, dar misiunea a fost prelungită de mai multe ori datorită datelor de înaltă calitate pe care le-a returnat, care au contribuit la peste o mie de publicații științifice.

În timp ce unul dintre cele două înregistratoare de date ale Geotail s-a defectat în 2012, cel de-al doilea a continuat să funcționeze până când a înregistrat o anomalie la 28 iunie 2022.

După ce încercările de reparare de la distanță a înregistratorului au eșuat, operațiunile misiunii au fost încheiate la 28 noiembrie 2022.

Geotail a fost lansat la 24 iulie 1992

„Geotail a fost un satelit foarte productiv și a fost prima misiune comună NASA-JAXA”, a declarat Don Fairfield, cercetător emerit în domeniul spațial la Centrul Goddard Space Flight Center al NASA din Greenbelt, Maryland, și primul cercetător de proiect al NASA pentru Geotail până la pensionarea sa în 2008.

„Misiunea a adus contribuții importante la înțelegerea modului în care vântul solar interacționează cu câmpul magnetic al Pământului pentru a produce furtuni magnetice și aurore”.

Cu o orbită alungită, Geotail a navigat prin limitele invizibile ale magnetosferei, adunând date despre procesul fizic care se desfășoară acolo pentru a ajuta la înțelegerea modului în care fluxul de energie și particule de la Soare ajunge pe Pământ, scrie EurekAlert.

Geotail a făcut multe descoperiri științifice, inclusiv ajutându-i pe oamenii de știință să înțeleagă cât de repede trece materialul de la Soare în magnetosferă, procesele fizice care se desfășoară la granița magnetosferei și să identifice oxigenul, siliciul, sodiul și aluminiul din atmosfera lunară.

Geotail a navigat prin limitele invizibile ale magnetosferei

Misiunea a ajutat, de asemenea, la identificarea locației unui proces numit reconectare magnetică, care este un transport major de material și energie de la Soare în magnetosferă și unul dintre instigatorii aurorelor. Această descoperire a pregătit terenul pentru misiunea Magnetospheric Multiscale, sau MMS, lansată în 2015.

De-a lungul anilor, Geotail a colaborat cu multe dintre celelalte misiuni spațiale ale NASA, inclusiv MMS, Sondele Van Allen, misiunea Time History of Events and Macroscale Interactions during Substorms, Cluster și Wind.

Geotail a contribuit la furnizarea de date complementare din părți îndepărtate ale magnetosferei pentru a oferi oamenilor de știință o imagine completă a modului în care evenimentele observate într-o zonă afectează alte regiuni. De asemenea, Geotail s-a asociat cu observațiile de la sol pentru a confirma locația și mecanismele de formare a aurorelor.

Deși Geotail a terminat de adunat noi date, descoperirile științifice nu s-au încheiat. Oamenii de știință vor continua să studieze datele Geotail și în anii următori.

Idei parcă scoase din romane științifico-fantastice primesc finanțări uriașe de la NASA