Home » D:News » Un studiu arată că sucul de roșii ucide Salmonella, dar și alte bacterii

Un studiu arată că sucul de roșii ucide Salmonella, dar și alte bacterii

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 04.02.2024

Sucul de roșii poate ucide Salmonella Typhi și alte bacterii care pot dăuna sănătății tractului digestiv și urinar al oamenilor, potrivit unei cercetări publicate în Microbiology Spectrum.

Salmonella Typhi este un agent patogen specific uman mortal care provoacă febra tifoidă, potrivit cercetării publicate în Microbiology Spectrum, o revistă a Societății Americane de Microbiologie. .

„Scopul nostru principal în acest studiu a fost să aflăm dacă roșia și sucul de roșii pot ucide agenții patogeni enterici, inclusiv Salmonella Typhi, și dacă da, ce calități au acestea care le fac să funcționeze”, a declarat cercetătorul principal al studiului, Jeongmin Song, Ph.D., profesor asociat la Departamentul de Microbiologie și Imunologie al Universității Cornell.

Sucul de roșii ucide Salmonella Typhi

În primul rând, cercetătorii au verificat dacă sucul de roșii ucide într-adevăr Salmonella Typhi în laborator. Odată ce au constatat că da, echipa a analizat genomul roșiilor pentru a găsi peptidele antimicrobiene implicate.

Peptidele antimicrobiene sunt proteine foarte mici care afectează membrana bacteriană care menține microbii intacți. Cercetătorii au ales 4 posibile peptide antimicrobiene și au testat cât de bine au funcționat împotriva Salmonella Typhi. Acest lucru i-a ajutat să găsească 2 peptide antimicrobiene eficiente împotriva Salmonella Typhi.

Echipa de cercetători a efectuat mai multe teste pe variante de Salmonella Typhi care apar în locurile unde boala este frecventă. De asemenea, au realizat un studiu pe calculator pentru a afla mai multe despre modul în care peptidele antibacteriene ucid Salmonella Typhi și alți agenți patogeni enterici. În cele din urmă, au analizat cât de bine acționează sucul de roșii împotriva altor agenți patogeni enterici care pot afecta sănătatea tractului digestiv și urinar al oamenilor.

Cea mai importantă descoperire

Cea mai importantă descoperire este că sucul de roșii este eficient în eliminarea Salmonella Typhi, a variantelor sale hipervirulente și a altor bacterii care pot dăuna sănătății tractului digestiv și urinar al oamenilor. În special, 2 peptide antimicrobiene pot elimina acești agenți patogeni prin afectarea membranei bacteriene, un strat protector care înconjoară agentul patogen.

„Cercetările noastre arată că roșiile și sucul de roșii pot scăpa de bacteriile enterice precum Salmonella”, a declarat Song. Cercetătorii au declarat că speră că atunci când publicul larg, în special copiii și adolescenții, vor afla despre rezultatul studiului, vor dori să mănânce și să bea mai multe roșii, precum și alte fructe și legume, deoarece acestea oferă consumatorilor beneficii antibacteriene naturale.

Societatea Americană de Microbiologie este una dintre cele mai mari societăți profesionale dedicate științelor vieții și este compusă din 36.000 de oameni de știință și practicieni din domeniul sănătății. Misiunea ASM este de a promova și de a avansa științele microbiene.