Home » D:News » Zborurile devin tot mai turbulente în Europa, avertizează piloții

Zborurile devin tot mai turbulente în Europa, avertizează piloții

Zborurile devin tot mai turbulente în Europa, avertizează piloții
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 21.04.2024

Zborurile în Europa devin tot mai turbulente și imprevizibile din cauza schimbărilor climatice. Piloții se confruntă cu fenomene meteo extreme, cum ar fi furtuni violente la altitudini mari, turbulențe puternice și goluri de aer.

Schimbările climatice afectează semnificativ traficul aerian din Europa, provocând turbulențe mai intense, goluri de aer imprevizibile și fenomene meteorologice extreme.

Potrivit Eurocontrol, în 2023 au fost înregistrate 10,2 milioane de zboruri în Europa, dintre care 70% au ajuns la timp (în limita a 15 minute de întârziere).

Piloții observă o creștere a fenomenelor meteo extreme

Întârzierile totale au crescut cu 13,4% față de 2022, ajungând la 18,4 milioane de minute (aproximativ 307.000 de ore).

Întârzierile cauzate de vreme rea au crescut semnificativ, de la 4 milioane de minute în 2022 la 5,4 milioane de minute în 2023.

Piloții observă o creștere a fenomenelor meteorologice extreme, cum ar fi furtuni violente la altitudini mari, turbulențe intense și goluri de aer imprevizibile.

„Vremea se schimbă vizibil și rapid, mai ales în Europa”

„Vremea se schimbă vizibil și rapid, mai ales în Europa„, spune un comandant de Airbus A330 și A350, citat de Corriere: „A existat întotdeauna vreme rea, dar de data aceasta este mai urâtă și ne creează mai multe probleme”.

„De când am zburat în 1987, când m-am înrolat în Forțele Aeriene, și până de curând, nu a trebuit niciodată să evit o perturbație în Europa la altitudini mai mari de 35-36 de mii de picioare (10-11 mii de metri, n.r.)”, spune un alt pilot, comandant pe Boeing 737, 777 și 787: „Dar, în ultima vreme, vremea a devenit, aș spune, : există furtuni și perturbații foarte violente care depășesc adesea 40-45 de mii de picioare. Turbulențele au devenit, de asemenea, foarte puternice și periculoase pentru pasageri dacă nu sunt legați cu centuri de siguranță”.

Faptul că ceva s-a schimbat este confirmat și de Daniele Veronelli, comandant de Airbus A320 și membru al departamentului tehnic al ANPAC (Asociația Națională Profesională a Aviației Civile): „În ultimii 4-5 ani există o dificultate în a prevedea vremea în raport cu zona și perioada”, spune el pentru Corriere: „Acum avem ierni secetoase, ninsori în martie, furtuni neprevăzute în primăvară și vară”.

Toate acestea au un impact asupra costurilor companiilor aeriene, dar și asupra călătorilor și a mediului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un aeroport din Japonia nu a pierdut niciun bagaj din 1994 încoace
Un aeroport din Japonia nu a pierdut niciun bagaj din 1994 încoace
SUA încearcă să convingă Rusia și China să nu folosească Inteligența Artificială la armele nucleare
SUA încearcă să convingă Rusia și China să nu folosească Inteligența Artificială la armele nucleare
Telescopul Gemini a făcut o descoperire neașteptată despre stelele binare gigantice
Telescopul Gemini a făcut o descoperire neașteptată despre stelele binare gigantice
Opere pierdute ale Fraților Grimm, redescoperite în colecția unei biblioteci din Polonia
Opere pierdute ale Fraților Grimm, redescoperite în colecția unei biblioteci din Polonia
André-Marie Ampère, unul dintre fondatorii științei electromagnetismului clasic
André-Marie Ampère, unul dintre fondatorii științei electromagnetismului clasic
Hans Christian Orsted, pionierul electromagnetismului
Hans Christian Orsted, pionierul electromagnetismului
Carmen Tănase povestește cum se simte, la propriu, ÎNVIEREA | Altceva cu Adrian Artene
Carmen Tănase povestește cum se simte, la propriu, ÎNVIEREA | Altceva cu Adrian Artene
Test de cultură generală. Care dintre polii Pământului este mai cald decât celălalt?
Test de cultură generală. Care dintre polii Pământului este mai cald decât celălalt?
Cea mai nouă tehnologie wireless 6G, de 500 de ori mai rapidă decât cele mai simple telefoane inteligente
Cea mai nouă tehnologie wireless 6G, de 500 de ori mai rapidă decât cele mai simple telefoane inteligente
Cel mai mare producător de ulei de măsline din lume trage un semnal de alarmă
Cel mai mare producător de ulei de măsline din lume trage un semnal de alarmă
Rusia folosește arme chimice în Ucraina, acuză Departamentul de Stat al SUA
Rusia folosește arme chimice în Ucraina, acuză Departamentul de Stat al SUA
Mai multe zone din India, lovite de temperaturi record
Mai multe zone din India, lovite de temperaturi record
Timp de 25 de ani acesta a fost cel mai înalt zgârie-nori din lume
Timp de 25 de ani acesta a fost cel mai înalt zgârie-nori din lume
A început deszăpezirea pe Transfăgărășan! Când ar putea fi permisă circulația?
A început deszăpezirea pe Transfăgărășan! Când ar putea fi permisă circulația?
Cu ce vopsim ouăle de Paște? „Nu folosiți vopsea tipografică sau pentru textile”
Cu ce vopsim ouăle de Paște? „Nu folosiți vopsea tipografică sau pentru textile”
Micii vegani, tot mai preferați de români. Câți mici din carne mănâncă în medie un român?
Micii vegani, tot mai preferați de români. Câți mici din carne mănâncă în medie un român?
De ce a renunțat actorul Martin Freeman la vegetarianism după 38 de ani?
De ce a renunțat actorul Martin Freeman la vegetarianism după 38 de ani?
Guglielmo Marconi, inventatorul telegrafiei fără fir. Părintele radioului modern
Guglielmo Marconi, inventatorul telegrafiei fără fir. Părintele radioului modern