Home » D:News » Criminalistii britanici studiaza particulele de polen

Criminalistii britanici studiaza particulele de polen

Autor: Adrian Nicolae 08.12.2008
Criminalistii britanici studiaza particulele de polen
Datorita dezvoltarii aplicatiilor nanotehnologiei, polenul plantelor va putea fi folosit in identificarea autorilor crimelor efectuate cu armele de foc.

Granulele microscopice de polen pot ramane atasate de cartuse, chiar si dupa momentul in care glontul au fost tras, si a strabatut astfel teava armei la viteze foarte mari. Fiecare    “nanomarca” este alcatuita din granule de polen, si poate fi identificata dupa analiza compozitiei chimice. Granulele de polen care apartin unor specii de plante cum ar fi crinii, au un diametru de circa 30 de micrometri si sunt invizibile pentru ochiul uman. Sute de granule de polen pot ramane lipite de un cartus, pentru perioade care depasesc cativa ani.
“Primele astfel de “nanomarci” constau din banalul polen, o substanta naturala pe care evolutia a dotat-o de-a lungul timpului cu proprietati adezive extraordinare. Polenul dezvolta o compozitie chimica unica atunci cand oxideaza in contact cu oxidul de titan, siliciul sau alte amestecuri de oxizi. Compozitia specifica a acestui amestec poate varia intotdeauna in functie de arma repectiva si cartusele trase.” Declara Paul Sermon, profesor de criminalistica in cadrul Universitatii din Surrey.
Conform UK Home Office, pe teritoriul Marii Britanii au loc in fiecare an circa 18 489 infractiuni prin intermediul atacurilor armate. Armele de foc si munitia aferenta sunt in mod natural contaminate cu particule microscopice de polen. Nanomarcile vor fi folosite in rezolvarea crimelor alaturi de o alta metoda de ultima generatie care consta in recoltarea unor celule de epiderma de pe suprafata cartusului. Celule ramase pe arma si cartuse datorita resturilor de epidema moarta care au apartinut persoanei care a manipulat ultima oara cartusul.

Sursa : The Guardian