Home » D:News » “Pulberea sfanta”: secretul unei mirodenii

“Pulberea sfanta”: secretul unei mirodenii

Publicat: 21.04.2009
Puterea terapeutica a turmericului, condiment folosit pe scara larga in India, era cunoscuta de secole, dar abia acum cercetatorii au descifrat, la nivel molecular, mecanismul prin care actioneaza substanta active din planta.

In India, praful rezultat prin macinarea rizomului (tulpina subterana) de turmeric (Curcuma longa) e supranumit “pulberea sfanta”, datorita virtutilor sale vindecatoare. Turmericul este utilizat in medicina traditionala indiana pentru tratarea plagilor, a infectiilor si a multor altor probleme de sanatate. In ultimii ani, numeroase studii au investigat proprietatile terapeutice ale plantei, dar abia recent cativa oameni de stiinta Michigan, SUA, au reusit, utilizand o tehnica performanta, numita spectroscopie prin rezonanta magnetica nucleara, sa elucideze modul de actiune in organism.  Turmericul contine o substanta numita curcumina, ale carei molecule patrund in membrana celulara, facand-o mai stabila si capabila, astfel, sa reziste “atacurilor” din partea agentilor patogeni.