Home » D:News » Inapoi la natura: buburuze in loc de pesticide

Inapoi la natura: buburuze in loc de pesticide

Publicat: 11.05.2009
Producatorii britanici de legume si fructe cauta metode mai “verzi” de a scapa de daunatorii care le rontaie culturile. Solutia ecologica e reprezentata de insecte pradatoare cum sunt buburuzele si unele specii de viespi.

Tendinta a luat amploare dupa ce Uniunea Europeana a luat initiativa de a interzice mai multe substante chimice despre care se crede ca ar avea efecte nocive asupra organismului uman. Producatorii au inceput sa recurga la dusmanii naturali ai daunatorilor, achizitionand larve de gargarita – care sunt carnivore – si viespi pradatoare, care consuma un numar mare de insecte daunatoare culturilor.

Astfel, pot fi cultivate rosii, ardei si chiar capsuni si zmeura fara utilizarea periculoaselor pesticide, intrucat viespile si buburuzele introduse in sere inlocuiesc cu succes metodele chimice de combatere a daunatorilor. In Mare Britanie exista deja cateva companii care se ocupa de cresterea si vanzarea acestor mici “arme biologice”, care mentin echilibrul natural al populatiilor de insecte in sere si gradini.