Home » D:News » Mirosul unor flori poate reduce stresul

Mirosul unor flori poate reduce stresul

Autor: Cecilia Stroe 07.23.2009
Mirosul unor flori poate reduce stresul
Indemnul de a te opri din agitatia zilnica si a mirosi o floare pentru a-ti insenina sufletul nu are de-a face doar cu un spirit mai visator: oamenii de stiinta japonezi au demonstrat ca anumite substante chimice continute in flori pot intr-adevar reduce stresul, actionand asupra unor gene.

Efectul parfumului unor flori asupra dispozitiei oamenilor era cunoscut empiric de milenii si sta la baza aromaterapiei. Dar mecanismul prin care aceste parfumuri actioneaza la nivel celular nu era cunoscut.

Pentru prima data, cercetatorii japonezi au adus dovezi  stiintifice ale faptului ca mirosul unor flori modifica activitatea unor gene si influenteaza biochimia organismului animal.

Ei au studiat efectele unei substante numite linalool – prezenta in numeroase plante aromatice –, asupra sobolanilor de laborator, supusi unor conditii generatoare de stres.

S-a dovedit ca, sub influenta linaloolului, numarul neutrofilelor si al limfocitelor (tipuri de globule albe care joaca un rol important in imunitate), crescut ca urmare a stresului, a revenit la normal. Inhalarea de linalool  a redus, de asemenea, activitatea a peste 100 de gene care deveneau hiperactive in situatii de stres.

Pe baza acestor descoperiri, cercetatorii spera sa afle ce substante aromate ar putea fi folosite pentru reducerea stresului la oameni.