Prima pagină D:News

Bacteriile pot neutraliza substantele radioactive

09.09.2009 | ● Vizualizări: 275
Bacteriile pot neutraliza substantele radioactive     microbiologie, bacterie, radioactivitate, uraniu, coroziv, metal + zoom

Anumite bacterii pot transforma metalele radioactive, precum uraniul, in substante inerte, ceea ce le face utile in decontaminarea unor zone poluate radioactiv. Cercetari avansate in acest domeniu se desfasoara la Universitatea din Missouri, SUA.

Judy Hall, profesor la institutia amintita, studiaza catevaspecii de bacterii cu caracteristici aparte: ele sunt bio-corozivesi au capacitatea de a modifica solubilitatea unor compusimetalici.

Aceste bacterii "ataca" uraniul si il transforma in uraninit, osubstanta aproape insolubila, care se depune pe fundul lacurilorsau al cursurilor de apa. Aceleasi bacterii ar putea fi utile sipentru decontaminarea unor zone poluate cu metale grele.

Deocamdata, cercetarile mai au de depasit multe obstacole,deoarece aceste bacterii traiesc numai in medii speciale, toleranddoar variatii mici de temperatura si concentratii foarte scazute deoxigen.

Cercetatorii se concentreaza asupra selectionarii unei tulpinibacteriene rezistente la concentratii mai mari de oxigen si asupraintelegerii mecanismelor celulare care le confera bacteriilorcapacitatea de a coroda metalele.

Sursa: ScienceDaily