Prima pagină D:News

In Australia au trait dinozauri subterani

09.28.2009 | ● Vizualizări: 362
In Australia au trait dinozauri subterani     paleontologie, dinozaur, fosila, Australia, vizuina + zoom

Un studiu recent arata ca unele dintre speciile de dinozauri ale caror fosile au fost descoperite in Australia traiau in vizuini subpamantene, pentru a se apara de frigul iernilor polare si de marii pradatori.

Cercetatorii care au studiat paleoclimatul Australiei afirma ca,in timpul perioadei cretacice, in desertul Victoria, temperaturilescadeau adesea pana la minus 40 grade Celsius, iar continentultrecea, anual, printr-o lunga noapte polara, cu durata de 5-6 luni;in consecinta, vietuitoarele care traiau aici trebuie sa-si fidezvoltat comportamente speciale care sa le permita sa rezisteacestor conditii.

Dr Anthony Martin, paleontolog australian, crede ca una dintreadaptari ar fi fost construirea de adaposturi subterane.

In anul 2006, el a descoperit in statul Montana (SUA) vizuinicare contineau fosile de dinozauri, iar in 2007 a descoperit si indesertul australian Victoria trei structuri pe care le considera afi adaposturi subterane ale unor mici dinozauri.

Ulterior, el a gasit si galerii ale unor insecte si crustaceedatand din aceeasi perioada.

Sursa: ABC

Citeste Sodoma si Gomora - Cazul Saviano, episodul deastazi al maratonului Descopera Secretele Mafiei.