Prima pagină D:News

Apocalipsa din 2012 – o farsa de proportii uriase

10.19.2009 | ● Vizualizări: 694
Apocalipsa din 2012 – o farsa de proportii uriase     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorul NASA David Morisson sustine ca profetia vechilor mayasi, conform careia lumea s-ar putea sfarsi la data de 21. 12. 2012, nu este nimic mai mult decat o inselatorie, care duce doar la imbogatirea promotorilor teoriei conspiratiei.

Timp de mai multe luni, NASA si un numar mare de astronomi auprimit scrisori si e-mail-uri din ce in ce mai ingrijoratoare de lapublic, referitoare la posibilitatea larg raspandita ca Apocalipsasa se petreaca in anul 2012.

Multe mecanisme sunt propuse pentru Ziua de Apoi, inclusivcoliziunea cu o planeta fictiva denumita Nibiru, activitatea letalade la suprafata Soarelui, alinierea cu centrul galaxiei si multealtele.

David Morrison a caracterizat toate aceste temeri folosind termenul"cosmofobie" - teama de cosmos, notand o uriasa dezvoltare afenomenului numai in ultimul an. Dr. Morrison, un expert de renumemondial in ce priveste Sistemul Solar si impacturile cu asteroizi,este membru activ al serviciului "Intreaba un Astrobiolog" dincadrul NASA, unde ofera raspunsuri intrebarilor adresate depublic.

A primit atat de multe intrebari legate de 2012 si de sfarsitullumii, incat a simtit ca este cazul sa faca o investigatie ampla achestiunii si sa lamureasca lucrurile. Una dintre cele maiinteresante descoperiri ale sale este aceea ca distribuitoriifilmului stiintifico-fantastic "2012", ce urmeaza sa fie lansat inluna noiembrie, alimenteaza inadins panica de pe Internet, in ceeace se numeste "campanie virala de marketing".

Acestia au creat false pagini web de stiinta si ii incurajeaza peoameni sa caute "2012" pe Web, totul in numele promovarii filmului,sugereaza studiul. De asemenea, majoritatea paginilor de Internetbazate pe teoria 2012 sunt lipsite de sens si difuze, fiind adesearealizate de oameni care au scris carti despre "dezastrul ce seapropie" si pe care incearca sa le vanda, mai mentioneaza studiulcercetatorului NASA.

Sursa: Phenomenica