Prima pagină D:News

Oamenii si soarecii au aceleasi fobii

Redactia Descopera.ro | 01.19.2010 | ● Vizualizări: 199
Oamenii si soarecii au aceleasi fobii     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Experimentele care vizeaza comportamentul animal au scos la iveala faptul ca oamenii si soarecii au acelasi comportament in ceea ce priveste reactiile la fobii si anxietate, demonstrand astfel, inca odata, ca studiile pe animale de laborator pot servi drept puncte de referinta in domeniul vast al psihologiei umane.

"In prima instanta, am descoperit ca oamenii si soarecii care sufera de acelasi tip de alterare genetica, raspund asemanator la stimulii adversi", declara B.J. Casey, profesor de psihologie si psihiatrie in cadrul Institutului Saker pentru Psihobiologie Aplicata.
Cercetatorii s-au concentrat mai apoi pe studierea reactiilor rozatoarelor si oamenilor care sufera de alterarea genei factorului neurotrofic din creier (BDNF). Pe langa aceste testari, oamenii de stiinta au scanat creierele subiectilor umani cu ajutorul unui dispozitiv de rezonanta magnetica pentru a observa si compara astfel diferentele de reactie in cadrul participantilor care nu sufereau de alterarea genei BDFN. A rezultat ca exista un circuit in creier care leaga cortexul de amygdala. Circuitul este responsabil de procesul de invatare si identificare a semnalelor de pericol sau siguranta. Acelasi circuit era alterat in cazul oamenilor si soarecilor care prezentau modificarea genetica.
"Studiile asupra acestei gene continua si in prezent deoarece noi speram ca, intr-o buna zi, medicina sa reuseasca diagnosticarea si tratamentul eficient al anxietatii si fobiilor",
sustine Dr, Francis S. Lee, co-autor al studiului.

Sursa : ScienceDaily