Prima pagină D:News

Virus cu presiune ridicata

Redactia Descopera.ro | 01.27.2010 | ● Vizualizări: 47
Virus cu presiune ridicata     virus, gena, celula, sistem imunitar, medicamente + zoom
Galerie foto (1)

Pentru prima oara, o echipa de cercetatori franco-suedezi de la Universitatile Lund si Lyon a reusit sa masoare energia utilizata de un virus pentru a infecta o celula.

Potrivit lui Alex Evilevitch, seful echipei de cercetatori de la universitatea suedeza, presiunea ridicata din interiorul capsidei virusului (invelisul proteic al miezului virusului, cu rol de protectie) este un factor esential, permitandu-i virusului sa-si injecteze genele cu viteza foarte mare in celula. Aceasta presiune corespunde cu cea a unei coloane de apa de 500 metri, sau si mai elocvent, este de 10 ori mai puternica decat cea a unei sticle de sampanie.

Intentia cercetatorilor era aceea de a identifica un mod pentru a reduce energia disponibila in interiorul virusului, astfel incat sa faca imposibila sau ineficienta transmisia genelor acestuia celulei-gazda; surmontand astfel problema capacitatii virusurilor de a modifica rapid epitopii proteinelor capsidei, capacitate care adeseori le permite sa evite reactia sistemului imunitar si medicamentele antivirale.