Prima pagină D:News

A fost filmata reactia chimica aflata la baza vazului

Redactia Descopera.ro | 10.14.2010 | ● Vizualizări: 120
A fost filmata reactia chimica aflata la baza vazului     vazul, retina, lumina, reactie chimica + zoom

O echipa internationala de cercetatori a realizat primul film molecular al reactiei chimice declansate de lumina (una dintre cele mai rapide cunoscute pana in prezent), aflata la baza vazului uman. Rezultatele studiului, publicate in revista Nature, demonstreaza ca pot fi cunoscute in detaliu procesele chimice declansate de lumina.

"Urmatorul nostru obiectiv este acum acela de a verifica daca acelasi proces survine si in molecula vietii, ADN-ul", a comentat fizicianul Dario Polli de la Politehnica din Milano, unul dintre autorii studiului, in care au fost implicati si cercetatori de la Institutul de Fotonica si Nanotehnologie al Consiliului National de Cercetari din Italia (Ifn-Cnr), de la departamentul de chimie al Universitatii Bologna, dar si de la Universitatea Duisburg-Essen si Institutul Max Planck din Germania si Universitatile Berkeley, California si Oxford, Marea Britanie.

Daca de-acum inainte se vor putea studia la nivel molecular mecanismele care regleaza cresterea plantelor si comportamentul anumitor bacterii, exista si unele aplicatii cu "iz" SF: intelegerea acestor mecanisme moleculare ar insemna, in viitor, "proiectarea unor mecanisme moleculare artificiale, precum senzori de luminozitate, motoare moleculare activate de lumina, si intr-un viitor mai indepartat, molecule artificiale care reproduc comportamentul retinei", a precizat chimistul Marco Garavelli.
Sursa: ANSA