Prima pagină D:News

Japonia va continua cursa spatiala in ciuda esecurilor de pana acum

Redactia Descopera.ro | 12.21.2010 | ● Vizualizări: 95
Japonia va continua cursa spatiala in ciuda esecurilor de pana acum     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Esecul sondei Akatsuki, sonda menita sa exploreze suprafata planetei Venus, nu ii va opri pe cercetatorii niponi de la Agentia Spatiala Japoneza (JAXA) sa isi continue planurile de cucerire a spatiului cosmic. Cel mai probabil, anunta savantii japonezi, misiunile viitoare vor fi pregatite cu mult mai multa atentie...

"Daca este sa fim realisti, scorul nostru este: 0 victorii - 2 infrangeri", declara Takehiko Satoh, unul dintre oamenii de stiinta de la JAXA. "Ca sa indreptam acest handicap va trebui sa fim mult mai atenti la viitoare misiuni spatiale, astfel incat sa nu mai dam gres niciodata", a adaugat acesta.

Dupa o calatorie de aproape 8 luni, sonda spatiala Akatsuki ar fi trebuit sa ajunga pe orbita planetei Venus, acolo de unde sa transmita date despre misteriosul corp ceresc. O defectiune la unul dintre rezervoare a dus, insa, la distrugerea sondei in numai 2 minute si jumatate. Cercetatorii de la JAXA sunt optimsti si estimeaza ca urmatoare misiune catre Venus va avea loc, cu mai mult succes, in maxim 6 ani.

In ciuda bugetului mult mai redus decat al americanilor de la NASA, JAXA are planuri mari. Japonezii sustin ca vor lansa un robot biped pe Luna pana in anul 2012, iar pana in 2020 vor avea amplasata pe satelitul natural al Terrei o baza robotizata.

Sursa: PopScience