Prima pagină D:News

Navetele spatiale vor deveni ecologice

Redactia Descopera.ro | 01.07.2011 | ● Vizualizări: 118
Navetele spatiale vor deveni ecologice     navete spatiale, ecologie, combustibil + zoom
Galerie foto (1)

Rachete spatiale “prietenoase cu mediul” isi vor face in curand aparitia pe rampele de lansare, gratie unei noi molecule, denumita “trinitramida”, descoperita de cercetatorii de la Royal Institute of Technology (KTH) din Suedia.

Trinitramida este alcatuita exclusiv din oxigen si azot, are forma unei elice, si ar putea face combustibilul pentru rachete mai eficient cu 20-30%. "Regula empirica spune ca orice crestere cu 10% a eficientei combustibilului corespunde unei dublari a fortei rachetei", a explicat Tore Brinck, profesor de chimie si fizica la KTH si unul dintre autorii studiului.

Doar alti 8 compusi sunt alcatuiti exclusiv din oxigen si azot, si cei mai multi dintre ei au fost descoperiti in secolul XVIII. Trinitramida este cel mai mare dintre acesti oxizi de azot; formula ei este N(NO2)3 si gratie stabilitatii si compozitiei ei speciale, se pare ca poate face combustibilul pentru rachete nu numai mai eficient, ci si ecologic, spre deosebire de cele utilizate in prezent.

La fiecare lansare a unei navete spatiale se elibereaza in aer emisii nocive echivalente a 550 tone de acid clorhidric concentrat, a mai precizat Brink.
Sursa: Galileo