Prima pagină D:News

Acum trandafirii pot trăi o lună de zile după ce au fost culeşi

Redactia Descopera.ro | 02.15.2011 | ● Vizualizări: 446
Acum trandafirii pot trăi o lună de zile după ce au fost culeşi     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Cu ocazia sărbătorii Sfântului Valentin din acest an, cercetătorii horticultori John Dole şi John Williamson s-au gândit să le vină în ajutor îndrăgostiţilor injectând trandafirii cu o genă extrasă din ţelină, care ar putea menţine florile proaspete şi o lună de zile după ce au fost culese.

Unele ciuperci patogene care infectează plantele produc în acestea polioli (alcooli dulci), cunoscuţi sub denumirea de manitol, care interferează cu abilitatea organismului vegetal de a bloca deteriorări precum ofilirea - un efect similar cu cel prin care trec lăptucii dacă stau prea mult timp la frigider.

Experţii susţin că injectarea trandafirilor cu gena de ţelină va preveni această deteriorare, sporind capacitatea florilor de a combate "boli" precum ofilirea petalelor, care le scurtează "viaţa din vază". Enzima aleasă de savanţi poartă denumirea de manitol-dehidrogenază şi se află în multe plante, însă nu se ştie cu siguranţă dacă şi în trandafiri. Iar dacă există şi aici, nu este în cantitate suficientă, cred cercetătorii.

Sursa: Dailymail