Prima pagină D:News

Oamenii de ştiinţă au descoperit viteza cu care se măreşte universul

03.25.2011 | ● Vizualizări: 1765
Oamenii de ştiinţă au descoperit viteza cu care se măreşte universul     universul, viteza, expansiune, entropie + zoom

Cercetătorii au descoperit în 1998 că pe lăngă faptul că universul se extinde, acesta o face cu o viteză în continuă creştere. Acum, luând ca reper lumina provenită de la o anumită stea şi o supernovă, oamenii de ştiinţă pot afla exact cât de mult se va dezvolta Universul şi în cât timp o va face.

Conform unui studiu publicat în Astrophysical Journal, Universulse extinde cu o viteză de 73.8 kilometri pe secundă la fiecare 3.26ani lumină. Expansiunea Universului se referă la depărtareagalaxiilor cu o viteză foarte mare una faţă de cealaltă. Cu câtacestea ajung mai departe, cu atât ele se mişcă mai repede.

Ca exemplu se ia o galaxie aflată la 3.26 milioane de ani luminădistanţă. Aceasta se va distanţa de noi cu 73.8 kilometri pesecundă. O galaxie aflată la 6.52 milioane de ani lumină distanţăse va depărta cu o viteză de două ori mai mare decât cea a primeigalaxii.

După ce s-a demonstrat că Universul se află într-o continuăexpansiune, oamenii de ştiinţă urmează să continue cercetărilepentru a demonstra care sunt cauzele acestei dezvoltări.

Cercetătorii consideră "energia neagră" ca fiind forţa care duce laaceste modificări ale mărimii spaţiului. Înţelegerea acestei"necunoscute şi nedetectabile forţe" este pentru astrofizicieni caşi descoperirea Sfântului Graal.

Sursa: The Week