Home » D:News » Extratereştrii ar putea distruge omenirea pentru a proteja alte civilizaţii

Extratereştrii ar putea distruge omenirea pentru a proteja alte civilizaţii

Publicat: 20.08.2011
Extratereştrii ar putea distruge omenirea pentru a proteja alte civilizaţii
Un raport elaborat de un grup de cercetători afiliaţi agenţiei americane NASA susţine că în cazul în care există extratereştri, aceştia ar putea decide exterminarea rasei umane, ca urmare a pericolului pe care aceasta îl reprezintă pentru alte civilizaţii.

Cercetătorii afirmă că în cazul în care nu vom reduce nivelul gazelor cu efect de seră este posibil să fim martorii unui atac din partea extratereştrilor. Aceştia susţin că în cazul în care fiinţele extraterestre ne monitorizează şi consideră schimbările ce au loc în atmosfera Pământului drept simptomele unei civilizaţii a cărei dezvoltare a scăpat de sub control, aceştia ar putea lua măsuri drastice în ceea ce ne priveşte, pentru ca omenirea să nu devină o ameninţare mai mare.

Acest scenariu speculativ vine din partea unor oameni de ştiinţă, afiliaţi NASA, cercetători în cadrul Universităţii de Stat din Pennsylvania, SUA. Ei sunt de părere că, la un moment dat, oamenii ar putea intra în contact cu o civilizaţie extraterestră. Shawn Domagal-Goldman, cercetător în cadrul Diviziei de Ştiinţă a NASA, a creat alături de colegii săi o listă cu posibilele cauze care pot duce la o întâlnire de gradul zero.

Teoria cercetătorilor de la NASA a apărut în cadrul raportului „Oare contactul cu extratereştrii va fi benefic sau va răni umanitatea?”. În acest raport, aceştia împart posibilităţile de contact cu extratereştri în trei mari categorii: benefice, neutre şi nocive.

Întâlnirile benefice ar putea consta în simpla detectare a unei inteligenţe extratereste, prin interceptarea unor transmisii străine cu scopul de a contacta organisme de cooperare care să ne ajute să ne ajute să rezolvăm problemele globale precum foamea, sărăcia şi bolile.

Un alt rezultat benefic pe care cercetătorii îl consideră prosibil prevede umanitatea triumfând în urma unui atac extraterestru, sau chiar salvarea noastră de către o altă specie extrapământeană. „În aceste scenarii, umanitatea ar beneficia nu doar de pe urma victoriei morale, ci ar putea profita şi de oportunitatea de a studia tehnologiile extraterestre”, a declarat autorul raportului.

Un alt tip de apropiere cu extratereştrii ar putea lăsa umanitatea ca până acum. Este posibil ca aceştia să fie mult prea diferiţi faţă de noi, iar comunicarea cu ei să nu ajute cu nimic. Ar putea să ne invite să ne alăturăm „Clubului Galactic”, iar cerinţele de intrare să fie mult prea birocratice pentru ca omenirea să fie de acord să-şi bată capul cu ele.

Cel mai nefavorabil scenariu ar fi acela în care întâlnirea cu extratereştrii va fi nocivă. În timp ce aceştia ar veni să se hrănească, ar putea ataca, iar oamenii vor suferi atât psihic, cât şi fizic din cauza bolilor pe care extratereştrii le poartă.

Pentru a menţine şansele de supravieţuire ale umanităţii, cercetătorii îndeamnă la prudenţă când vine vorba de transmiterea unor mesaje în spaţiu, iar în mod particular ne avertizează să nu mai transmitem informaţii cu privire la structura noastră biologică.

De asemenea, autorii avertizează că extratereştrii ar putea fi prudenţi atunci când vine vorba de o civilizaţie care se extinde rapid, sau ar putea fi predispuşi să distrugă alte forme de viaţă odată ce vor creşte, aşa cum am făcut şi noi cu alte specii de pe Terra. În cel mai negru scenariu, extratereştrii ar putea decide să distrugă specia noastră pentru a proteja altele. „Compoziţia atmosferică a Pământului poate fi detectată de pe alte planete, iar dacă civilizaţiile extraterestre vor ajunge la concluzia că reprezentăm un pericol prin comportamentul nostru distructiv, ar putea decide să ne distrugă”, susţin cercetătorii.

Chiar dacă nu vom contacta în cele din urmă vreo civilizaţie extraterestră, oamenii de ştiinţă susţin că acest raport este util, pentru că luând în calcul potenţialele scenarii, omenirea îşi poate planifica mai bine viitorul, evitând colapsul planetar şi luând măsurile necesare pentru perpetuarea speciei pe termen lung.

NASA a surprins erupția unui vulcan subacvatic, unde rechini mutanți trăiesc într-un crater acid