Home » D:News » Surpriza anului! S-ar putea ca bosonul lui Higgs să nu existe

Surpriza anului! S-ar putea ca bosonul lui Higgs să nu existe

Publicat: 17.09.2011
”Particula lui Dumnezeu” lipseşte cu desăvîrşire sau o vom găsi în curînd. Aceasta este probabil declaraţia anului în mediile ştiinţifice internaţionale, şi aparţine cercetătorilor din cadrul Large Hadron Collider, de pe lângă CERN, Geneva.

În urma tuturor cercetărilor şi experimentelor desfăşurate de specialiştii din cadrul CERN, aceştia au ajuns să nu mai excludă deloc posibilitatea ca presupusul boson al lui Higgs să nu existe defel.

Guido Tonelli, purtător de cuvânt al Compact Muon Solenoid Detector, un imens detector de particule care face parte din CERN, unde lucrează peste 3.600 cercetători, a declarat într-o conferinţă de presă:
„Dacă excludem existenţa bosonului lui Higgs, avem de aface cu o descoperire revoluţionară, deoarece tot ce ştiam despre Natură şi mecanismele din cadrul ei va trebui cu totul revizuit şi regândit. Cu alte cuvinte, întreaga ştiinţă umană trebuie reconsiderată.Trebuie doar să ne continuăm căutările. Maşinăria de care dispunem este atât de puternică încât prin intermediul ei vom putea explora teritorii noi şi nebănuite ale cunoaşterii”.

În completarea acestei declaraţii, James Gillies purtător de cuvânt al CERN, susţine că „modelul standard al fizicii particulelor are o vechime de cel puţin 40 ani. Dar pare a se baza pe o teorie improbabilă. Duce spre un punct mort din care nu rezultă nimic. La gama de energii cuantificabile cu ajutorul Large Hadron Collider, noi investigăm ce anume generează masa particulelor. Teoria lui Higgs este doar o teorie.
Higgs a dezvoltat cea mai populară teorie de gen, deoarece se poate demonstra din punct de vedere matematic. Dacă nu descoperim bosonul lui Higgs, trebuie să identificăm ce anume generează masa particulelor”.

Alţi cercetători mai optimişti au avansat ideea conform căreia un răspuns final şi definitiv nu poate fi găsit mai devreme de sfârşitul anului următor.