Home » D:News » Bosonul lui Higgs a fost găsit, susţin unele surse din lumea ştiinţei

Bosonul lui Higgs a fost găsit, susţin unele surse din lumea ştiinţei

Publicat: 05.12.2011
Purtătorii de cuvânt ai CERN nu confirmă, dar nici nu infirmă zvonurile lansate de mai mulţi cercetători independenţi, conform cărora lumea ştiinţifică este pe cale să descopere celebra particulă, chiar în decursul acestei luni.

Zvonurile au fost alimentate de două experimente recente din cadrul LHC, unde cercetătorii au găsit dovezi ale existenţei particulei lui Higgs, cu o masă de 125 GeV.

Bosonul lui Higgs este considerat „veriga lipsă” din modelul standard al fizicii particulelor, din care cercetătorii cred că au derivat toate particulele cu masă.

Zvonurile detaliate expuse pe blogul Not Even Wrong, al cercetătorului Peter Woit, ne dezvăluie că în laboratorul ATLAS a fost observat un semnal al particulei lui Higgs cu valoarea de 125 GeV şi un nivel de semnificaţie de 3.5 sigma (nivelul de semnificaţie este un parametru utilizat în statistică, pentru evaluarea probabilităţii ca un eveniment să se producă altfel decât din întâmplare). În contextul de faţă, valoarea de 3 sigma înseamnă că este suficient pentru a dovedi posibilitatea existenţei bosonului, dar este nevoie de atingerea valorii de 5 sigma pentru a confirma descoperirea reală a celebrei particule.

Fizicianul Bill Murray, conducătorul cercetărilor din ATLAS, a declarat revistei Nature că, deocamadată, nu doreşte să comenteze zvonurile care au inflamat comunitatea oamenilor de ştiinţă. Fizicianul îşi motivează alegerea prin faptul că cercetările sunt încă în curs de desfăşurare.

Într-un e-mail trimis fizicienilor din CERN, Rolf Heuer, directorul general al acestui uriaş complex de cercetare, le-a transmis acestora că este încrezător în privinţa mult aşteptatei descoperiri de senzaţie, preconizându-se că ştirea finală ar urma să fie dată publicităţii pe data de 13 decembrie, anul curent.

Sursa: Nature