Home » D:News » O sondă a NASA va ajunge la Lună chiar înainte de intrarea în noul an

O sondă a NASA va ajunge la Lună chiar înainte de intrarea în noul an

Autor: Maria Olaru 12.31.2011
O sondă a NASA va ajunge la Lună chiar înainte de intrarea în noul an
De Anul Nou, sondele spaţiale NASA sunt programate pentru a intra pe orbita lunară cu scopul de a studia structura subterană a satelitului natural şi a înţelege mai bine originile planetelor.

Gravity Recovery and Interior Laboratory (GRAIL-A) va începe să orbiteze în jurul Lunii pe 31 decembrie la ora 23:21(ora României), urmat de GRAIL-B care o va ajunge din urmă pe 2 ianuarie 2012, ora 1:05.

„Această misiune va rescrie manualele asupra evoluţiei lumii”, a spus Maria Zuber, cercetător la Institutul de Tehnologie din Massachusetts. De asemenea, experta a declarat că navele funcţionează bine, iar misiunea evoluează conform planului.

Sondele, în valoare de 500 de milioane de dolari, au fost lansate pe 10 septembrie într-o misiune de cercetare a structurii interne a Lunii.

Începând din martie 2012, cele două sonde vor transmite semnale cu ajutorul cărora oamenii de ştiinţă vor crea o hartă foarte detaliată a câmpului gravitaţional al Lunii. Harta îi va ajuta pe specialişti să înţeleagă mai bine modul de formare a corpurilor cereşti.

Misiunea va permite studierea acelei părţii a Lunii care până acum nu a putut fi analizată şi va arăta dacă teoria conform căreia Pământul a mai avut un satelit natural care a fuzionat cu actuala Lună este validă.

Călătoria celor două sonde a durat 3 luni, spre deosebire de cele din cadrul programului Apollo, care au durat doar 3 zile. Specialiştii au ales ca, în tot acest timp, să testeze sondele pentru a se asigura de buna lor funcţionare. Din septembrie şi până acum, sondele au parcurs 4 milioane de kilometri.

Specialiştii cred că Luna s-a format atunci când un corp ceresc de mărimea unei planete s-a prăbuşit pe Pământ. În urma impactului, o parte din material a fost aruncat în spaţiu, formând Luna.

Cu toate acestea, cele 109 misiuni care au avut ca scop cercetarea satelitului nu au putut dezlega misterul modului în care corpul ceresc s-a încălzit, creând un ocean de magmă care mai târziu s-a cristalizat.