Home » D:News » Omul a devenit biped pentru a-si economisi resursele fizice

Omul a devenit biped pentru a-si economisi resursele fizice

Publicat: 17.07.2007
Omul a devenit biped in cursul evolutiei pentru ca deplasarea pe doua picioare implica un consum mai mic de energie decat cea pe patru picioare, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori, transmite AFP.

Ideea unui consum mai mic de energie care sa explice trecerea oamenilor la pozitia bipeda a constituit timp de mai multe decenii subiectul unor dezbateri stiintifice, a spus David Raichlen, profesor de antropologie la Universitatea din Arizona, unul dintre autorii studiului.

Cercetatorii au facut masuratori ale metabolismului si ale energiei cinetice la cinci cimpanzei si patru adulti umani care au fost pusi sa mearga pe o banda rulanta.

Pentru a parcurge aceeasi distanta, oamenii au avut nevoie de un sfert din energia, calculata in calorii, consumata de cimpanzeii care s-au deplasat in patru labe.
Modele biomecanice au demonstrat ca mersul cu pasi mici sau o musculatura mai activa contribuie la reducerea consumului energetic.

Cercetatorii au comparat observatiile cu datele asupra fosilelor de umanozi, pentru a detecta adaptarile realizate in cursul evolutiei, care au permis reducerea consumului de energie pe masura ce s-a adoptat pozitia bipeda. "Aceste adaptari au scos la iveala faptul ca reducerea consumului de energie a jucat un rol important in evolutie", au conchis antropologii. (MEDIAFAX)