Home » Istorie » Un nou studiu confirmă modul violent în care s-a petrecut moartea unuia dintre cei mai cunoscuţi regi ai Belgiei – FOTO

Autor: Alin Motogna 07.26.2016
Până de curând, modul în care s-a produs decesul monarhului a fost învăluit în mister.

Moartea regelui belgian Albert I (1875-1934) a făcut subiectul a nenumărate teorii ale conspiraţiei. Se zvonea că a fost ucis fie din interese politice, fie din princina unor neînţelegeri intervenite în viaţa sa amoroasă. Un nou studiu ADN arată însă că suveranul a sfârşit aşa cum se declarase în mod oficial: în urma unui accident de schi petrecut în zona montană Marche-les-Dames, din regiunea Ardennes, în data de 17 februarie 1934.

Albert I a fost extrem de popular, îndeosebi datorită rolului său important în timpul Primului Război Mondial. În acest sens, imediat după moartea regelui, Marche-les-Dames a devenit un adevărat loc de pelerinaj, numeroşi belgieni venind aici să colecteze sângele celui care le-a fost suveran.

Reinout Goddyn, jurnalist la teleziviunea belgiană VTM, a fost în locul în care regele şi-a dat ultima suflare şi a colectat de la locuitorii din împrejurimi frunze care păreau că erau pătate cu sânge. În anul 2014, profesorul Dieter Deforce a analizat obiectele şi a confirmat că sângele identificat provenea, într-adevăr, de la un om. Cu toate acestea, enigma nu a fost dezlegată.

Recent, o echipă de geneticieni coordonată de cercetătorul Maarten Larmuseau (Universitatea din Leuven, Belgia) a comparat probe de ADN din sângele găsit pe frunze cu cele ale unor rude în viaţă ale regelui. La finalul investigaţiilor lor, oamenii de ştiinţă au putut confirma cu siguranţă că sângele descoperit în zona unde s-a produs accidentul din Marche-les-Dames era cel al monarhului belgian decedat în 1934.

Frunzele pe care a fost descoperit sângele lui Albert I (Foto:livescience.com/KU Leuven/Maarten Larmuseau)

,,Ne-am îndreptat atenţia asupra studierii urmelor de sânge şi am evitat în mod intenţionat să deducem rezultatele pe care le-am fi putut obţine în urma investigării ADN-ului. Ultima parte a studiului a fost cea mai dificilă. De asemenea, am dorit să protejăm identitatea celor implicaţi în investigaţii, urmând astfel regulile internaţionale din domeniul de cercetare biomedical”, a menţionat Larmuseau.

Specialiştii nu au făcut publice profilurile genetice ale rudelor lui Albert I, însă ele urmează să fie verificate de experţi pentru a putea considera valide rezultatele cercetării. Probele ADN folosite în timpul cercetării au fost distruse în mod intenţionat de către cercetători.

Vă mai recomandăm şi: Incredibila descoperire din Rusia: Ce s-a găsit sub ”Ţarina Ekaterina I”?

O descoperire făcută recent în Scoţia atestă modul ÎNFIORĂTOR în care erau torturate vrăjitoarele în Evul Mediu – FOTO