Home » Istorie » O descoperire recentă demonstrează că uneltele de acum 115.000 de ani erau mult mai sofisticate decât se credea

Publicat: 23.03.2018
O analiză realizată de cercetătorii canadieni de la Universitatea Montreal asupra unor unelte din oase de acum 115.000 ani din China a scos la iveală că tehnicile de realizare a uneltelor erau mult mai sofisticate decât se credea anterior.

Umanoizii care trăiau în China la începutul Pleistocenului târziu erau deja familiarizaţi cu proprietăţile mecanice ale osului şi ştiau cum să le folosească pentru a crea alte unelte din piatră, scrie Science Daily.

Ce este şi mai interesant este că acestea nu au fost realizate de Homo sapiens, nici de Omul de Neanderthal. „Aceste artefacte reprezintă prima situaţie în care s-a văzut utilizarea osului ca materie primă pentru a modifica uneltele de piatră din Asia de est”, a precizat Luc Doyon, unul dintre cercetători.

Doyon, împreună cu echipa sa, au publicat recent o lucrarea cu această descoperire în revista PLOS ONE.

Până acum, în China, cele mai vechi unelte din os aveau o vârstă de doar 35.000 de ani.

Cele şapte fragmente de os au fost excavate din situl Lingjing din provincia Henan, China centrală, între anii 2005 şi 2015. Au fost găsite îngropate la o adâncime de aproximativ 10 metri. În acel timp, situl era folosit de animale, fiind un izvor de apă.

Datarea s-a putut realiza cu o tehnică numită luminiscenţă stimulată optic, folosită de geologi pentru datarea stratelor de sedimente în care uneltele au fost găsite.

Cercetătorii nu au determinat încă ce hominid a creat aceste unelte, dar erau contemporani cu Homo sapiens şi Omul de Neanderthal.

Există posibilitatea ca Lucy să nu fi fost singura specie de hominizi care a trăit în Africa, în urmă cu peste 3 milioane de ani – VIDEO

Descoperirea care poate rescrie istoria speciei noastre: savanţii au găsit dovezi concludente cu privire la existenţa unei specii ”fantomă” de hominid

Fosilele unei noi specii de hominid, descoperite în Etiopia

Cine au fost hominizii misterioşi cu care s-au împerecheat strămoşii noştri?