Home » Istorie » Detaliile oribile ale primei nave scufundate cu sclavi înlănţuiţi la bord

Detaliile oribile ale primei nave scufundate cu sclavi înlănţuiţi la bord

Autor: Oana Bujor 11.18.2018
Detaliile oribile ale primei nave scufundate cu sclavi înlănţuiţi la bord
Nava Sao Jose-Paquete de Africa şi-a început călătoria din Mozambic în decembrie 1794. Deşi nu avea o lungime mai mare de 40 de metri, la bord se aflau 543 de persoane captive. Echipajul i-a încătuşat pentru a nu scăpa până când nava ajungea în Brazilia, unde urmau să fie vânduţi coloniilor portugheze.

Echipajul ştia că „un anumit număr de persoane va muri în timpul transportului, aşadar pentru a fi profitabil transportau cât mai mulţi oameni”, a afirmat Jaco Boshoff, arheolog marin din cadrul Muzeului Iziko din Cape Town.

„Oamenii au fost striviţi unul de altul. Britanicii au început în cele din urmă să vâneze navele cu sclavi în secolul XIX. EI afirma că îi putea mirosi de la câţiva kilometri depărtare”, afirmă Boshoff.

Însă nava nu a ajuns niciodată în Brazilia. Pe 27 decembrie, nava Sao Jose a rămas prinsă între două recife din apropiere de Cape Town, scrie History. Aici nava s-a rupt în bucăţi şi au fost ucişi 212 oameni ce îşi petrecuseră ultimele trei săptămâni şi jumătate în lanţuri.

Ceilalţi 331 de captivi au supravieţuit, iar echipajul i-a vândut fermierilor albi din Africa de Sud, ce se afla sub conducere olandeză. Epava a rămas pe fundul oceanului până în 2015, când cercetătorii Proiectului Epavei Sclavilor au anunţat că a fost identificată.

Epava Sao Jose este prima navă cu sclavi ce s-a scufundat cu oameni captivi la bord. Aici specialiştii au descoperit cătuşe, butoaie şi posibil probe biologice ce încă sunt analizate. Sao Jose a fost prima navă europeană ce a transportat sclavi capturaţi în estul Africii pentru a fi vânduţi în America. În secolul XIX, estul Africii devenea o destinaţie importantă pentru navele ce tranportau ilegal sclavi. În acea perioadă, atât SUA cât şi Anglia au interzis transporturile cu sclavi. Însă, în 1794, Portugalia tocmai autorizase ca navele cu sclavi să poată trece prin Mozambic.

Recent, membrii din cadrul proiectului au descoperitt „un tun pe care căutătorii de comori l-au scos din apă şi l-au abandonat într-un tufiş de pe plajă”, a mai spus arheologul Jaco Boshoff.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Au supravieţuit ultimului comerţ cu sclavi şi şi-au construit propriul colţ de Africa în SUA

Omul exploatat de om: sclavia din zilele noastre

Au fost descoperite detaliile primelor transporturi cu sclavi

Istoria violentă şi puţin ştiută a mamelucilor, dinastia de războinici-sclavi care s-a extins pe mii de kilometri şi pe două continente

Cele mai noi articole
Un cățeluș cu blana verde, numit „Fistic”, s-a născut în Sardinia. Cum poate fi explicat fenomenul foarte rar
Un cățeluș cu blana verde, numit „Fistic”, s-a născut în Sardinia. Cum poate fi explicat fenomenul foarte rar
Spot, unul dintre roboții produși de Boston Dynamics, primește o serie de upgrade-uri
Spot, unul dintre roboții produși de Boston Dynamics, primește o serie de upgrade-uri
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Folosirea mașinilor electrice nu va rezolva problema încălzirii globale – studiu
Folosirea mașinilor electrice nu va rezolva problema încălzirii globale – studiu
Dietele bogate în ceaiuri, fructe de pădure și mere pot reduce tensiunea arterială
Dietele bogate în ceaiuri, fructe de pădure și mere pot reduce tensiunea arterială
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Găurile negre ar putea deveni acceleratoare masive de particule
Găurile negre ar putea deveni acceleratoare masive de particule
Imagini spectaculoase cu o haită de lupi, surprinse în pădurile din Neamț
Imagini spectaculoase cu o haită de lupi, surprinse în pădurile din Neamț
Motivul pentru care directorul executiv al Volkswagen susține că industria auto nu mai are nevoie de noi facilităţi
Motivul pentru care directorul executiv al Volkswagen susține că industria auto nu mai are nevoie de noi facilităţi
India şi SUA semnează un acord militar pentru transferul datelor sensibile obţinute prin sateliţi
India şi SUA semnează un acord militar pentru transferul datelor sensibile obţinute prin sateliţi
Primul muzeu de artă dedicat pandemiei
Primul muzeu de artă dedicat pandemiei
Familia regală a României și-a făcut canal de Youtube
Familia regală a României și-a făcut canal de Youtube
Anticorpii COVID-19 scad semnificativ după câteva luni, sugerând că imunitatea de grup ar fi greu de obținut
Anticorpii COVID-19 scad semnificativ după câteva luni, sugerând că imunitatea de grup ar fi greu de obținut
Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci
Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci
Primul cuib de viespi gigantice asiatice descoperit în Statele Unite a fost eradicat cu succes
Primul cuib de viespi gigantice asiatice descoperit în Statele Unite a fost eradicat cu succes
Pentru prima dată, gheața din Arctica nu a reușit să se refacă până la sfârșitul lunii octombrie
Pentru prima dată, gheața din Arctica nu a reușit să se refacă până la sfârșitul lunii octombrie
O clădire istorică din Shanghai, salvată de la demolare, după ce a fost „plimbată” pe roți într-un loc nou
O clădire istorică din Shanghai, salvată de la demolare, după ce a fost „plimbată” pe roți într-un loc nou
Cercetătorii au descoperit, în premieră, o legătură moleculară între anumite alimente și riscul apariției cancerului
Cercetătorii au descoperit, în premieră, o legătură moleculară între anumite alimente și riscul apariției cancerului