Home » Știință » Rusia construieşte un tun cu raze laser ce ar putea distruge sateliţii din spaţiu

Publicat: 16.06.2018
Rusia construieşte un tun cu raze laser capabile să distrugă obiecte din spaţiu. Noul dispozitiv din armamentul rusesc va avea mărimea unui telescop şi va fi utilizat pentru distrugerea deşeurilor spaţiale care ameninţă celelalte dispozitive din orbita Terrei.

În ciuda declaraţiilor oficiale ale Rusiei care oferă asigurări că  tunul va fi utilizat doar pentru distrugerea deşeurilor spaţiale, specialiştii se tem că ar putea deveni parte vitală din arsenalul lui Vladimir Putin.

Mail Online notează că ultimele dezvăluiri vin la scurt timp după ce unul dintre liderii Forţelor Aeriene ale Statelor Unite ale Americii a avertizat că un război spaţial ar putea izbucni între marile puteri în „câţiva ani”.

Cercetătorii din cadrul unei filiale Roscosmos au început să lucreze la proiectarea tunului cu laser. „Cercetătorii doresc să transforme telescopul din cadrul  Altay Optical-Laser Centre într-un tun cu laser”, se arată într-un raport al Academiei Ruse de Ştiinţe. Dispozitivul va fi alimentat de un generator, însă echipa trebuie să aleagă în prezent modelul.

Ama va putea vaporiza treptat deşeurile spaţiale prin intermediul ablaţiei prin laser.

Ablaţia prin laser poate genera o cantitate mare de căldură prin intermediul căreia poate evapora sau chiar transforma obiectele în plasmă. Conform United States Space Surveillance Network, în spaţiu sunt peste 21.000 de deşeuri mai mari de 10 centimetri. Printre ele se află trepte ale vehiculelor abandonate şi alte reziduuri din misiuni anterioare.

Roscosmos a declarat că problema deşeurilor spaţiale trebuie rezolvată cât mai repede deoarece în viitor ar putea face ca lansările în spaţiu să fie imposibile.